loading...
مشاوره تحصیلی
rahyabmoshaver بازدید : 34 دوشنبه 21 آبان 1397 نظرات (0)
مشاوره جوان تلفنی

مرکز مشاوره تلفنی صدای رهیاب در نظر دارد، با معرفی مطالب مفید و کاربردی در زمینه‌هایمشاوره روانشناسی تلفنی، مشاوره تحصیلی،‌ مشاوره خانواده تلفنی، مشاوره کودک تلفنی ،مشاوره تلفنی نوجوان ، مشاوره تلفنی جوان ،  مشاوره ازدواج،‌ مشاوره مهارت‌های زندگی، مشاوره افسردگی،‌ مشاوره جنسی،‌ مشاوره خیانت و … در راستای اعتلای آگاهی مردم کشور عزیزمان برای حل مشکلات پیش‌روی آنان در زندگی گام بردارد. از این رو با کمک مشاوران و روانشناسان مجرب و حرفه‌ای مرکز مشاوره صدای رهیاب،‌ مطلب بروز و کاربردی در زمینه روانشناسی و مشاوره را با آوردن بخش‌های کوچکی از موضوعات مختلف برای شما هم میهنان عزیز شرح می‌دهیم.

از کودکی تا جوانی و نقش مشاوره کودک، مشاوره نوجوان و مشاوره جوان در آینده فرد

یک خانواده ، مجموعه ای انسانی است که با ایام رشد می کند، می بالد و ثمره آن شکل گیری نسل های آینده می شود. اعضای خانواده در هر دوره با نیازها و چالش های متفاوتی رو به رو می گردند. یک خانواده  معمولاً در ابتدا با آشنایی و ازدواج یک زوج جوان آغاز می شود. ثمره عشق وازدواج آن ها، نوزادی می شود که با ورود خود، کل خانواده و شرایط زندگی زوج را به کلی زیر و رو می نماید. با ورود کودک به زندگی، شیرینی و احساس جدید بین دو زوج جوان شکل می گیرد. و زندگی مشترک این دو جوان وارد مرحله تازه ای می شود.

احساس پدر و مادر شدن حس جدیدی است که در کنار احساس شیرینی، مسئولیت های جدیدی را بر دوش زوج جوان محول می کند. فرزند در سنین نوزادی به دلیل آسیب پذیری شرایط حساس و منحصربه فردی دارد که مراقبت های ویژه ای را نیز می طلبد. در این میان مراجعه به مشاوره نوزاد و مشاوره کودک و استفاده از جلسات مشاوره نقش به سزایی در نگهداری و رشد کودک دارد.

مشاوره تلفنی,شماره مشاوره تلفنی,مشاوره روانشناسی تلفنی,شماره مشاوره خانواده تلفنی,شماره مشاوره تحصیلی تلفنی

دوران کودکی و نقش ویژه مشاوره کودک در زندگی خانوادگی

با بزرگتر شدن نوزاد و پا گذاشتن به سنین خردسالی و کودک، نقش آموزش مطرح می شود. در این مرحله یادگیری کودک بسیار سریع است. کودک از فضای اطراف خود شدیدا تاثیر می پذیرد و از آن ها می آموزد. کودک از خانواده، همسالان، طبیعت و بازی با سایر کودکان چیزهای زیادی یاد می گیرد. اما مسئولیت والدین در تربیت فرزند، صرفا به محیط خانواده محدود نمی شود. خانوادهو به خصوص پدر و مادر نقش تعیین کننده در محیط اجتماعی، فیزیکی و اخیرا محیط مجازی دارند.

سنین نوجوانی، دوران بلوغ و پلی به سوی جوانی و بزرگسالی

نوجوانی سن خاص و ویژه ای است. انسان از دوران خودمداری کودکی وارد مرحله جدیدی از زندگی می شود. نقش فرد در خانواده به کلی تغییر می کند. و تاثیرگذاری او در خانواده تغییر می کند. اما اهمیت دوران نوجوانی به موضوع دیگری باز می گردد. انسان در این دوران وارد دوران بلوغ می شود. در واقع دوران نوجوانی را با دوران بلوغ هم تعریف می کنند. نوجوانی دوره ای است که فرد از کودکی عبور کرده و در حال وارد شدن به دوران بزرگسالی است. نوجوانی دوره گذار است. دوران بلوغ مشخصه های ویژه ای دارد.

ویژگی های نوجوان و تأثیر مشاوره نوجوان در سنین نوجوانی

نوجوانی دوره بلوغ است. در دوران بلوغ فرد علاوه بر تغییر در فیزیک و ویژگی های شخصیتی، فعالیت های غدد رشد و غدد جنسی، تغییرات عمده ای در نوجوان ایجاد می کند. این تغییرات معمولا به عنوان دوران بحرانی زندگی فرد شناخته می شود. شخص در دوران نوجوانی خیلی زودرنج می شود، نیاز به دیده شدن دارد. نوجوان می خواهد خود را ثابت کند. اما در عین حال کاملاً شخصیت متغیر و بعضا ضد و نقیض و چندگانه ای دارد.

دوران جوانی و اهمیت ویژه مشاوره جوان ها برای زندگی آینده

انسان با ورود به سنین جوانی نگاه ویژه ای به جهان و آینده خود پیدا می کند. جوان به دوره ای از زندگی وارد می شود که نقش اساسی در زندگی آینده دارد. جوان برای اولین بار احساس استقلال می کند. برای اولین بار جوان باید سراغ شغل برود. باید تصمیمات مهمتری هم بگیرد. جوان در این سن دیگر آن شخصیت وابسته دوران نوجوانی نیست. این بار او به فکر تشکیلخانواده و زوج مناسب برای خود است. با ورود به سنین جوانی، فرد کم کم نیاز به داشتن یک همدم و همراه و در یک کلام یک همسر را احساس می کند. و برای یافتن جفت مناسب خود تلاش می کند.

مشاوره تلفنی,شماره مشاوره تلفنی,مشاوره روانشناسی تلفنی,شماره مشاوره خانواده تلفنی,شماره مشاوره تحصیلی تلفنی

چرا در عصر کنونی باید به مشاوره جوان ها اهمیت داده شود؟

جوانی، دوران شلوغی و گرفتن تصمیمات بزرگ است. از یک سو باید درباره رشته تحصیلی و کار و شغل آینده تصمیم بگیرد. و از سوی دیگر نیم نگاهی به ازدواج و شکیل خانواده دارد. در عین حال که جوان احساس استقلال هم می کند. با این حال او در ابتدای راه است. و هر چند غرور و استقلال خود را حفظ می کند اما در عین حال به خاطر خامی و کم تجربگی نیاز به راهنمایی و مشاوره دارد. در اغلب موارد والدینی که به مراکز مشاوره خانواده مراجعه می کنند، خود اذعان دارند که جوانشان از همه کمتر به حرف والدین و اعضای خانواده توجه دارد و صحبت ها و راهنمایی های والدین معمولا از سوی جوان دخالت در امور شخصی تلقی می شود. در این میان یک شخص سوم مثل مشاور می تواند قدرت اثر گذاری زیادی داشته باشد.

نقش کلیدی مراکز مشاوره جوان ها در راهنمایی جوانان

از این رو نقش مشاوره دادن به جوانان از سوی مراکز مشاوره جوان بسیار مهم و حیاتی است. چه بسا ممکن است استفاده از مشاوره و راهنمایی های یک مشاور زبده و ماهر، زندگی جوان و مسیر زندگی او را به کلی تغییر دهد. از سوی دیگر جوانان معمولا خجالت می کشند، مشکلاتشان را با والدین در میان بگذارند. از این رو معمولا دیده می شود که خیلی از جوان ها از مشاوره دوستان و همسالانشان استفاده می کنند. که خامی و کم تجربگی دوستان جوان ممکن است نتیجه عکس بدهد. از این رو استفاده از مشاوره یک مشاور زبده می تواند بسیار کارساز باشد.

مشاوره جوان ها محدود به مشاوره روانشناسی نمی شود. جوان ها به مشاوره ازدواج هم نیاز دارند.

ورود آزادانه تر به جامعه و به خصوص ورود به دانشگاه که فرصت هم کلام شدن دختر و پسر را به شکلی آزادانه تر فراهم می کند، واقعیتی است که امروز متوجه جوانان می شود. جوان امروز با پدیده نسبتا جدیدی رو به روست. که شاید تا ۱۰-۲۰ سال پیش کم و نادر بود. برخورد و رفت و آمد مداوم در محیط دانشگاه و آشنایی دختر و پسرها با هم کمابیش در هر قشری موجب شکل گیری دوستی میان آن ها می شود. ورود به دانشگاه مقارن است با سن ازدواج و استقلال.

آشنایی دختر و پسر و شکل گرفتن دوستی میان آنها، هر چند که ممکن است به ازدواج ختم شود. اما در اغلب موارد به بیراهه می رود و می تواند معضلات جدی به وجود آورد. این نوع دوستی ها غالبا با واکنش و مقاومت و بعضا موضع گیری منفی خانواده ها رو به رو می شود. که همین امر موجب می شود میان جوان و خانواده اختلاف بیفتد. در این میان نقش مراکز مشاوره جوان ها می تواند بسیار کلیدی و تعیین کننده باشد. یک جلسه مشاوره جوان در صورتی که به خوبی انجام شود می تواند تاثیر موثری بر جوان داشته باشد. اما باید توجه داشت که برای تاثیرگذاری مناسب بایستی تا حل کامل مشکل جلسات مشاوره جوان به صورت مستمر و منظم برگزار گردد.

چرا مشاوره تلفنی جوان را پیشنهاد می کنیم؟

در اغلب موارد دسترسی به مراکز مشاوره جوان برای همه آسان نیست. و در خیلی از موارد در صورت وجود یک مشکل، جوان نیاز دارد که سریعاً از یک مشاور مجرب و متعهد مشاوره بگیرد. این مشاوره می تواند مشاوره درسی، مشاوره تحصیلی، مشاوره شغلی، مشاوره ازدواج و یا سایر مشکلات جوان باشد. چرا که شاهدیم بسیاری از جوان ها در ترم های اولیه ورود به دانشگاه به دلیل محیط جدید، شرایط جدید و حتی دوستی با جنس مخالف شدیدا دچار افت تحصیلی، افسردگی، پرخاشگری و حتی خودکشی می شود. لذا دسترسی سریع و موثر می تواند جلوی خیلی از این مشکلات را بگیرد.

مشاوره تلفنی جوان همیشه در دسترس حتی در روزهای تعطیل

مشاوره تلفنی جوان به جوانان این امکان را می دهد تا بتوانند در طول شبانه روز و بدون نیاز به مشاوره حضوری به صورت مشاوره تلفنی جوان، سوالات و مشکلات خود را مطرح کرده و ازمشاوران روانشناسی، تحصیلی، ازدواج و … بهره مند شوند. مشاوره تلفنی جوان همچنین این امکان را برای والدین فراهم می کند تا بتوانند مشکلات جوان خانواده را در سریع ترین زمان مطرح کرده و مشاوره و راهنمایی های لازم را دریافت نمایند.

چرا مشاوره تلفنی جوان صدای رهیاب؟

مرکز مشاوره تلفنی جوان صدای رهیاب با استفاده از گروهی مجرب و آگاه، گروه بسیار مناسب و توانمندی در زمینه مشاوره تلفنی جوان در اختیار دارد که می تواند در زمینه مشاوره تلفنی جوانخدمات بسیار ارزنده ای را در اختیار خانواده های عزیز ایرانی قرار دهد. بیشتر مشاوران مرکز مشاوره تلفنی جوان صدای رهیاب جزء دانش آموختگان مجرب روانشناسی دانشگاه های  تهران هستند. و از این رو با استفاده از تعهد و دانش خود می توانند در زمینه مشاوره تلفنی جوانکمک حال جوانان و خانواده های ایشان باشند. بخشی از گروه مشاوره صدای رهیاب را استادان و مدرسان دانشگاهی یا استادان هیئت علمی رشته روانشناسی تشکیل می دهند. شما نیز می توانید با بهره گیری از مشاوران مجرب مرکز مشاوره تلفنی صدای رهیاب، از دانش و تجربهمشاوران مرکز مشاوره تلفنی جوان صدای رهیاب بهره مند شوید.

مشاوره تلفنی,شماره مشاوره تلفنی,مشاوره روانشناسی تلفنی,شماره مشاوره خانواده تلفنی,شماره مشاوره تحصیلی تلفنی

برای استفاده از خدمات مشاوره تلفنی جوان صدای رهیاب باید چه کار کنم؟

مرکز مشاوره تلفنی جوان صدای رهیاب آماده است تا در ۷ روز هفته و در طول شبانه روز، حتی در روزهای تعطیل در زمینه مشاوره تلفنی جوان به مردم عزیز ایران خدمت رسانی کند. برای تماس بامرکز مشاوره تلفنی جوان صدای رهیاب کافی است یک خط ثابت تلفن داشته باشید.  با شماره گیری شماره ۹۰۹۹۰۷۵۲۲۶ بدون پیش شماره  و فقط از طریق تلفن ثابت شما می توانید با مرکز مشاوره صدای رهیاب تماس گرفته و از مشاوره مشاوران  مجرب مرکز مشاوره تلفنی جوان صدای رهیاب بهره مند شوید. شما می توانید در زمینه های زیر از خدمات مشاوره تلفنی جوان مرکز مشاوره تلفنی صدای رهیاب بهره ببرید.

خدمات مشاوره تلفنی جوان صدای رهیاب

مشاوره تلفنی جوان با موضوع مشاوره دوران جوانی

مشاوره تلفنی جوان با موضوع مشاوره دوستی جوانان

مشاوره تلفنی جوان با موضوع مشاوره جوان و اشتغال

مشاوره تلفنی جوان با موضوع مشاوره جوان و نقش اجتماعی او

مشاوره تلفنی جوان با موضوع مشاوره جوان و افسردگی

مشاوره تلفنی جوان با موضوع مشاوره جوان و خودکشی

مشاوره تلفنی جوان با موضوع مشاوره جوان و افت تحصیلی

مشاوره تلفنی جوان با موضوع مشاوره جوان و ازدواج

مشاوره تلفنی جوان با موضوع مشاوره جوان و دانشگاه

مشاوره تلفنی جوان با موضوع مشاوره جوان و دوستی دختر و پسر

مشاوره تلفنی جوان با موضوع مشاوره جوان و بیکاری

مشاوره تلفنی جوان با موضوع مشاوره جوان و استقلال شخصیتی

مشاوره تلفنی جوان با موضوع مشاوره جوان و ازدواج

مشاوره تلفنی جوان با موضوع مشاوره جوان و مشکلات جنسی

مشاوره تلفنی جوان با موضوع مشاوره جوان و بی خوابی

مشاوره تلفنی جوان با موضوع مشاوره جوان و دعوای خانوادگی

مشاوره تلفنی جوان با موضوع مشاوره جوان و انحرافات اخلاقی

مشاوره تلفنی جوان با موضوع مشاوره جوان و خودارضایی

مشاوره تلفنی جوان با موضوع مشاوره جوان و اعتیاد

مشاوره تلفنی جوان با موضوع مشاوره دوستی با جنس مخالف (دوستی دختر و پسر)

مشاوره تلفنی جوان با موضوع مشاوره جوان و فضای مجازی

مشاوره تلفنی جوان با موضوع مشاوره جوان و مواد مخدر

مشاوره تلفنی,شماره مشاوره تلفنی,مشاوره روانشناسی تلفنی,شماره مشاوره خانواده تلفنی,شماره مشاوره تحصیلی تلفنی


مرکز مشاوره تلفنی صدای رهیاب
مشاوره دهنده تخصصی و پاسخگویی به سوالات شما
برای تماس با مشاوران جوان ما از تلفن ثابت بدون پیش شماره

۹۰۹۹۰۷۵۲۲۶

تماس حاصل فرمایید
این شماره در سراسر کشور بدون پیش شماره و از طریق تلفن ثابت قابل شماره گیری است
همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۰ شب
حتی ایام تعطیل


خدمات کلان مشاوره تلفنی صدای رهیاب در زمینه مشاوره خانواده تلفنی

مشاوره طلاق تلفنی

مشاوره خانواده تلفنی

مشاوره ازدواج تلفنی

مشاوره زناشویی تلفنی

مشاوره جنسی تلفنی

مشاوره خیانت تلفنی

مشاوره زندگی مشترک نلفنی

مشاوره زنان تلفنی

مشاوره بارداری تلفنی

مشاوره جوان تلفنی

مشاوره نوجوان تلفنی

مشاوره کودک تلفنی

مشاوره نوزاد تلفنی

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 68
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 7
  • آی پی دیروز : 1
  • بازدید امروز : 21
  • باردید دیروز : 2
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 49
  • بازدید ماه : 109
  • بازدید سال : 556
  • بازدید کلی : 6,250