loading...
مشاوره تحصیلی
rahyabmoshaver بازدید : 42 یکشنبه 27 آبان 1397 نظرات (0)
لکنت زبان – مشاوره تلفنی روانشناسی

لکنت زبان نوعی اختلال در گفتار فرد است که فرد نمی‌تواند کلمات را پیوسته ادا کند و در حین حرف زدن مدام مکث می‌کند. این مکث‌ها باعث می‌شود تا مخاطب این افراد کلام او را به صورت اصواتی که تکرارشونده هستند بشنود. مثلاً : با….با…. بابا یا برخی آواهای دیگر که کش می‌آیند. مشکل دیگری که در اختلال تکلم رخ می‌دهد این است که جریان گفتار در حین صحبت کردن مسدود می‌شود. در این حالت فرد قادر نیست برخی حروف و اصوات را بگوید. در نتیجه شکل نهایی کلمه خروجی متشنج و غیرطبیعی به گوش می رسد.

اثرات روانشناسی لکنت زبان

در برخی موارد لکنت زبان خفیف‌ است و مشکلی ایجاد نمی‌کند. اما  زمانی که شدت این اختلال زیاد باشد،  فرد از نظر روحی با مشکلات بسیاری مواجه می‌شود. برای مثال در بعضی از این افراد پس از یک بازه‌ی طولانی ‌مدت در حرف زدن بروز می‌کند و در برخی دیگر تعداد آن در هنگام  صحبت کردن متغیر است. افراد مبتلا به لکنت زبان از گفتن برخی کلمات یا حضور در برخی محیط‌هایی که حسی ناخوشایند برایشان ایجاد می‌کند، دوری می‌کنند.

علت لکنت زبان چیست

برای روان صحبت‌ کردن، گذرگاه‌های عصبی متفاوتی در مغز کودک باید رشد کنند و با سرعت زیادی با هم در تعامل باشند. لکنت زبان نشان می‌دهد که این تعامل به‌ خوبی صورت گرفته نشده است. از آنجایی که درمان لکنت زبان با افزایش سن سخت‌تر می‌شود، بهتر است این اختلال در زمان کودکی پیگیری شود. در برخی موارد لکنت زبان ریشه در ژنتیک دارد و ارثی است. در موارد نادری نیز در بزرگسالی برای فرد به وجود می‌آید. این موارد ممکن است ناشی از عوارض بیماری هایی از قبیل سکته و یا آسیب‌های مغزی  و یا بر اثر ضربات واردشده به سر و یا فشارهای احساسی نیز باشد. لکنت زبان در هر دو جنس دختر و پسر رخ می‌دهد، اما آسیب‌پذیری مغز در پسران باعث می شود تا آنها بیشتر در معرض ابتلا به این اختلال قرار گیرند.

باورهای غلط درباره لکنت زبان

افراد مبتلا به لکنت زبان از نظر هوش و استعداد با سایر افراد تفاوت ندارند. باورهای غلط مرسوم معمولا آنها را خجالتی، عصبی، حساس، درون‌گرا و … می‌پندارد که البته هیچ دلیل علمی برای این وجود ندارد.

کدامیک از مداخلات والدین ممکن است  باعث تشدید لکنت زبان گردد:؟

  • کامل کردن جملات کودک توسط والدین
  • وادار کردن این افراد به تکمیل جملاتشان
  • قطع کردن نابجای کلام کودک
  • انتقاد کردن و اصلاح تلفظ صداها و کلماتی که کودک دارای این اختلال به کار می برد
  • درخواست تعریف موضوعی در حضور دوستان، بستگان و یا همسایه ها.

ضرورت درمان لکنت زبان

در صورتی که این مشکل را در فرزند خود مشاهده می‌کنید، حتما باید به متخصص مراجعه کنید. درمان این اختلال در سنین شروع مدرسه بسیار موثرتر است. بنابراین درمان لکنت زبان بنا به سن و شرایط فرد متفاوت است. در برخی موارد درمان‌های روانشناسی روش مناسبی برای حل مشکلات گفتاری ناشی از عوامل روانی و احساسی است. در برخی موارد دیگر، گفتار درمانی برای درمان مناسب می باشد. در کل درمانهای متفاوتی برای برطرف کردن این اختلال مورد استفاده قرار می گیرد. شما می توانید به صورت حضوری و یا تلفنی با مرکز مشاوره روانشناسی و خانواده رهیابتماس بگیرید و از خدمات مشاوره آن بهره مند شوید.

جهت استفاده از خدمات مشاوره روانشناسی تلفنی صدای رهیاب باید چه کار کنم؟

اختلال یادگیری,اوتیسم,اختلال رفتاری,اختلال یادگیری,مشاوره اوتیسم,مشاوره روانشناسی تلفنی

هموطنان عزیز می توانند در ساعات مختلف شبانه روز، حتی در روزهای تعطیل با ما در تماس باشند. جهت تماس با مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی صدای رهیاب تنها کافی است شماره۹۰۹۹۰۷۵۲۲۶ را از سراسر کشور و شماره ۹۰۹۲۳۰۵۶۴۸ از تهران را بدون پیش شماره  و تنها از طریق تلفن ثابت شماره گیری کنید. و از مشاوره مشاوران مرکز مشاوره تلفنی روانشناسی و خانواده صدای رهیاب استفاده نمایید.

آکرومگالی,مشاوره تلفنی,شماره مشاوره تلفنی,مشاوره روانشناسی تلفنی,شماره مشاوره خانواده تلفنی,شماره مشاوره تحصیلی تلفنی

خدمات کلان مشاوره تلفنی صدای رهیاب در زمینه مشاوره روانشناسی تلفنی

rahyabmoshaver بازدید : 83 یکشنبه 27 آبان 1397 نظرات (0)
اختلال دفعی در کودکان – مشاوره اختلالات رفتاری

اختلال دفعی

اختلال دفعی در کودکان شامل بی‌اختیاری در دفع ادرار و مدفوع  است. معمولاً در کودکان بی‌اختیاری ادراری شیوع بیشتری دارد. با این حال بی‌اختیاری مدفوع اهمیت بیشتری دارد. چرا که نشان از معضلات و مشکلات بیشتری در کودکان است.

اختلال دفعی یعنی بی اختیاری در دفع

اختلال دفعی زمانی به عنوان اختلال مطرح می‌شود که کودک در مکان و جای نامناسب و یا در لباس خودش به‌طورعمدی یا غیرعمدی عمل دفع انجام دهد. و معمولا هم کودک کامل اینکار را انجام نمی‌دهد و عمل نشت مدفوع ادامه دارد. این بیماری اکثرا در زمان یبوست شایع تر است.

گاهی انجام دفع با اختلالات رفتاری و رفتارهای مقابله‌ای و لجبازی نیز همراه است. گاهی هم این کار یک نوع ابراز خشم پنهان نسبت به والدین می‌باشد. ولی اکثر کودکان مبتلا به بی‌اختیاری مدفوع مشکلات رفتاری قابل توجهی ندارند. البته عده‌ای از این کودکان به علت طرد شدن از سوی اطرافیان و سرزنش و شماتت توسط آنها اعتماد به نفس پائینی دارند.

مشاوره تلفنی,شماره مشاوره تلفنی,مشاوره روانشناسی تلفنی,شماره مشاوره خانواده تلفنی,شماره مشاوره تحصیلی تلفنی

 علت های اختلال دفعی

اختلال دفعی در کودکان علت‌های مختلفی دارد. برخی از علل این اختلال ناشی از رفتارهای اطرافیان اس، گاه به خاطر دلایل روانشناسی است و گاه هم از اختلالات رفتاری و اختلالات جسمی نتیجه می‌شود. در صورت وجود اختلال دفعی باید علل جسمی ایجاد کننده بررسی شود. گاهی مواقع هم استفاده از مشاوره کودک می‌تواند به پیدا کردن ریشه‌های روانشناسی کمک کند. مهم‌ترین علل ایجاد اختلال دفعی عبارتند از:

  • ترکیبی از عوامل روانشناختی، رشدی
  • اختلاف والدین
  • بدرفتاری با کودک
  • آزار جنسی
  • ترس کودک از دستشویی رفتن ( که علت آن باید بررسی شود)
  • کشمکش قدرت بین کودک و والدین

احتمال شیوع اختلال دفعی در چه افرادی بیشتری است؟

شیوع اختلال دفعی در پسران بیشتر از دختران است. متاسفانه به علت احساس شرم و خجالت والدین، اختلال دفعی بیماری‌ای است که کمتر از آنچه که هست گزارش می‌شود. کودکان معمولا تا سن ۵-۴ سالگی در این مورد نیاز به کمک دارند. اکثر کودکان کنترل عضلانی برای تنظیم خودشان را بین سن ۱۸ ماهگی و ۳ سالگی بدست می‌آورند. ولی کودکانی که ناتوانی دارند نمی‌توانند تا سنین بالاتر این کنترل را بدست آوردند. البته علاوه بر سن کودک، آمادگی او نیز برای این آموزش مهم است. بنابراین باید زمانی شروع به آموزش کودک کنیم که او در شرایط استرس‌زایی نباشد. و آمادگی لازم را برای یادگیری داشته باشد.

مشاوره تلفنی,شماره مشاوره تلفنی,مشاوره روانشناسی تلفنی,شماره مشاوره خانواده تلفنی,شماره مشاوره تحصیلی تلفنی

یک پیشنهاد مناسب برای حل مشکلات اختلال دفعی

اگر کودک دلبند شما نیز پس از سنین ذکر شده، همچنان با اختلال دفعی روبه روست، حتما با یک متخصص در این زمینه مشورت کنید. اگر پیدا کردن مشاور خوب و رفت و آمدهای وقتگیر، اذیتتان می‌کند، یا نیاز فوری به مشاوره دارید، کافی است فقط تلفن خود را بردارید، و بدون نیاز به مراجعه حضوری، و تنها با یک تماس از مشاوران و روانشناسان تهران در زمینه‌های مختلف بهره‌مند شوید.


برای آگاهی از خدمات مشاوره اختلالات رفتاری تلفنی صدای رهیاب اینجا کلیک کنید.


جهت استفاده از خدمات مشاوره روانشناسی تلفنی صدای رهیاب باید چه کار کنم؟

اختلال دفعی,مشاوره اختلال دفعی,اختلالات شخصیت,مشاوره روانشناسی

هموطنان عزیز می توانند در ساعات مختلف شبانه روز، حتی در روزهای تعطیل با ما در تماس باشند. جهت تماس با مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی صدای رهیاب تنها کافی است (شماره ۹۰۹۹۰۷۵۲۲۶ برای سراسر کشور) و (شماره ۹۰۹۲۳۰۵۶۴۸ برای استان تهران) را بدون پیش شماره و تنها از طریق تلفن ثابت شماره گیری کنید. و از مشاوره مشاوران زبده مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی صدای رهیاب استفاده نمایید.

rahyabmoshaver بازدید : 45 یکشنبه 27 آبان 1397 نظرات (0)
کاربردهای نوروفیدبک در روانشناسی – دانستنی های روانشناسی

نوروفیدبک چیست؟

در سالیان اخیر پیشرفت تکنولوژی موجب توسعه برنامه‌های کامپیوتری در زمینه آموزش شناختی شده است. که در رویکرد عملکردی جای می گیرند. یکی از موارد پیشرفت، نوروفیدبک است، نوروفیدبک در حقیقت نوعی یادگیری مبتنی بر پاداش است.

از جمله کاربردهای نوروفیدبک این است که فرد توسط آن امواج مغزی خود را کنترل می‌کند.

ریشه لغوی نوروفیدبک چیست؟

نوروفیدبک از ترکیب دو کلمه نورو و فیدبک تشکیل شده است.

منظور از نورو، همان نورون یا سلول عصبی است. فیدبک به معنی پس خوراند یا بازخورد است. بنابراین نوروفیدبک را می‌توان به صورت بازخورد نورونی معنی کرد. از نظر عملی نیز نوروفیدبک به معنی فیدبک کردن پاسخهای نورونی یا فعالیت الکتریکی مغز (الکتروانسفالوگرام)(Electroencephalogram) به خود شخص، به منظور آموزش وی در کنترل فعالیت الکتریکی امواج مغز است.

مشاوره تلفنی,شماره مشاوره تلفنی,مشاوره روانشناسی تلفنی,شماره مشاوره خانواده تلفنی,شماره مشاوره تحصیلی تلفنی

اساس کار در کاربردهای نوروفیدبک چیست؟

نوروفیدبک روشی ایمن و غیر تهاجمی است.

که در طی آن گیرنده‌هایی که الکترود نامیده می‌شوند روی مناطق خاصی از پوست سر بیمار قرار می‌گیرند. الکترودها سطح فعالیت مغزی فرد را در قالب امواج مغزی به او نشان می‌دهند. نوروفیدبک فرم پیچیده‌ای از بیوفیدبک است که مبتنی بر جنبه‌های خاص از فعالیت امواج مغزی است. در نوروفیدبک فرد می­‌آموزد که دامنه، فرکانس و یا یکپارچگی ابعاد الکتروفیزیولوژیایی مغز خود را اصلاح کند. نوروفیدبک زمینه ویژه‌ای است در بیوفدبک، که مختص آموزش کنترل بر روی فرایندهای الکترو شیمیایی در مغز انسان است.

روند انتقال پیامدهای عصبی در کاربردهای نوروفیدبک چگونه است؟

چون نوروفیدبک را معمولاً به صورت زیر مجموعه‌ای از بیوفیدبک (به معنی فیدبک کردن پاسخهای بیولوژیکی انسان به خود شخص) در نظر می‌گیرند، به آن EEG بیوفیدبک نیز گفته می‌شود. بنابراین نوروفیدبک با فرآیند ثبت EEG از طریق روی پوست سر و بازخوردهای آن به شخص، از طریق صفحه نمایش کامپیوتر باعث می‌شود تا الگوهای الکتریکی کنونی آموزش بیننده را در قشرش نشان دهد. به این نحو که با تغییر وضعیت فکری شخص، دامنه سیگنال EEG درفرکانس‌های مختلف تغییر می‌کند. و این تغییر، به طور همزمان روی صفحه مانیتور نمایش داده می‌شود. و ازاین طریق شخص به منظور رسیدن به اهداف از پیش تعیین شده، برای تغییر الگوهای سیگنال مغزی خود تلاش می کند.

مشاوره تلفنی,شماره مشاوره تلفنی,مشاوره روانشناسی تلفنی,شماره مشاوره خانواده تلفنی,شماره مشاوره تحصیلی تلفنی

در توصیف کاربردهای نوروفیدبک در روانشناسی می‌توان چنین گفت که در طی یک فرآیند نوروفیدبک شخص یاد می‌گیرد که چگونه سیگنالهای مغزی خود راکنترل کند و این کار را از طریق کنترل حالات فکری متناظر با الگوهای سیگنال مغزی انجام می‌دهد. آموزش بینندگان نوروفیدبک، هیچ ورودی از تکانه‌های الکتریکی یا پیام نیمه خودآگاه (Subliminal) را دریافت نمی‌کنند. در این شکل از آموزش، بینندگان فیدبک یا علایم خروجی را که مربوط به فعالیت عصبی نیمه هوشیاری خودشان است، دریافت می‌کنند. بنابراین، نوروفیدبک یک مهارت خود تنظیمی است که از طریق خودآگاهی رشد را القا می کند. بنابراین از جمله کاربردهای نوروفیدبک این است که شبیه برنامه‌های تمرینی، مسیرهای عصبی را قدرت می‌بخشد و تحمل روانی و انعطاف‌پذیری را افزایش می‌دهد.

کاربردهای نوروفیدبک برای همه افراد

باید اعتراف کرد که نوروفیدبک قادر است در بهبود کلیه فرآیندهای شناختی و رفتاری انسان مفید باشد.

از کاربردهای نوروفیدبک می‌توان بهبود بسیاری از بیماریهای روانشناسی، و همچنین بهبود کارایی اشخاص سالم نیز اشاره کرد. کاهش استرس و اضطراب، داشتن آرامش، تمرکز دقیق روی یک موضوع خاص و موضوعات دیگری از این قبیل، از مواردی است که هر انسان سالم به آن نیازمند است.

به هر حال هر شخصی ممکن است تحت شرایط خاصی، دچار استرس و اضطراب شده و نیاز به مشاوره استرس داشته باشد. و یا ممکن است مشغله‌های فکری باعث عدم تمرکز روی یک موضوع خاص شود. تجارب جدید جلسات نوروفیدبک نشان می‌دهد که در این موارد آموزش‌های نوروفیدبک می‌تواند کمک شایانی به شخص کند. در مورد کاربردهای نوروفیدبک تا کنون تحقیقات متعددی انجام شده است و گزارشات زیادی در این مورد به چاپ رسیده است.

در اینجا به اختصار به کاربردهای نوروفیدبک و بررسی بیماری‌های قابل درمان با نوروفیدبک می‌پردازیم.

مشاوره تلفنی,شماره مشاوره تلفنی,مشاوره روانشناسی تلفنی,شماره مشاوره خانواده تلفنی,شماره مشاوره تحصیلی تلفنی

کاربردهای نوروفیدبک در درمان بیماری‌های روانشناختی

  • درمان بیماری بیش فعالی و کمبود توجه (ADHD): تاکنون بیش از هر زمان دیگری، برای درمان ADHD از نوروفیدبک استفاده می‌شود. نتایج تحقیقات روانشناسی انجام شده بر روی این بیماری، نشان می‌دهد که ۸۵%-۸۰% بیماران مبتلا به ADHD به وسیله نوروفیدبک بهبودی کامل یافته‌اند.
  • درمان اضطراب و استرس (anxiety): بسیاری از متخصصان و روانشناسان، درمان اضطراب را یکی از عمده‌ترین زمینه‌ها و کاربردهای نوروفیدبک می‌دانند. اکثر مشاوران روانشناسی معتقدند اضطراب و استرس یکی از اولین بیماری‌هایی بود که به نوروفیدبک پاسخ داد. نتایج پژوهش‌های روانشناسی نشان می‌دهد که درحدود ۹۰%-۸۰%از بیماران اضطرابی با استفاده از نوروفیدبک درمان شده‌اند.
  • درمان دردهای مزمن و سردردهای میگرنی: درمانگران و پزشکانی که از نوروفیدبک برای درمان دردهای مزمن و سردردهای میگرنی استفاده کرده‌اند ، اعلام کردند که وقوع و شدت حملات میگرن در اکثر موارد با استفاده از نوروفیدبک کاهش می‌یابد و حتی از بین می‌رود.
  • درمان افسردگی: در مورد بیماران مبتلا به افسردگی شدید که هیچ درمانی برای آنها کارساز نبوده، نوروفیدبک در اغلب موارد نتیجه بخش بوده است.
  • درمان سوءمصرف مواد و اعتیاد به مواد مخدر: مطالعات روانشناسی نشان داده است که در مقایسه با درمان‌های موجود در جلسات مشاوره اعتیاد برای ترک اعتیاد و سوءمصرف مواد مخدر، درمان با نوروفیدبک از بسیاری از روش‌های دیگر موفق‌تر بوده است. علاوه براین، درمان با نوروفیدبک وسوسه و ولع فرد را کاهش می‌دهد. و در دراز مدت احتمال عود و بازگشت را پایین می‌آورد.
  • صرع، ضربه به سر و سکته مغزی: در انواع صرع و در مواردی که داروها مؤثر نبوده‌اند و بیماری بسیار مزمن و غیرقابل کنترل بوده است، نوروفیدبک در درمان صرع ۷۰% تا ۹۰% موفق بوده است.

کاربردهای نوروفیدبک در بهبود اختلالات روانشناسی

نوروفیدبک,کاربردهای نوروفیدبک,مشاوره روانشناسی

  • درمان و بهبود اختلالات خواب: اولین تغییراتی که مراجعین عموماً بعد از شروع درمان با نوروفیدبک مشاهده می کنند، تغییر و تنظیم خوابشان است. بنابراین می توان از نوروفیدبک در درمان اختلالات خواب نیز استفاده کرد.
  • درمان و بهبود ناتوانی یادگیری (learning disability): در این مورد نوروفیدبک به تنهایی پاسخگوست. و نیازی به درمان مکمل ندارد. اختلالات یادگیری در سنین دبستان شایع هستند. در درمان این اختلالات، نوروفیدبک تحول بزرگی ایجاد کرده است. معمولاً با کامل کردن یک دوره درمانی بهبود ثابتی حاصل می شود.

کاربردهای نوروفیدبک برای افزایش کارایی افراد سالم

علاوه بر کاربردهای نوروفیدبک که در بالا اشاره شد، از نوروفیدبک جهت افزایش کارایی افراد سالم در زمینه های مختلف نیز استفاده می‌شود:

  • افزایش توانمندی‌های هنری و ورزشی
  • افزایش حافظه و بهره هوشی (IQ)
  • افزایش توانمندی‌های شناختی
  • افزایش توانمندی‌های مدیریتی

شما هموطنان تهرانی برای استفاده از خدمات نوروفیدبک می‌توانید با مرکز مشاوره روانشناسی صدای رهیاب تماس بگیرید و با تعیین وقت، از خدمات متفاوت نوروفیدبک ما استفاده نمایید.

خدمات کلان مشاوره تلفنی صدای رهیاب در زمینه مشاوره روانشناسی تلفنی

rahyabmoshaver بازدید : 39 یکشنبه 27 آبان 1397 نظرات (0)
عوامل تاثیرگذار بر روابط جنسی زن و شوهر

اهمیت شناسایی عوامل تاثیرگذار بر روابط جنسی

روابط جنسی خوب و سالم یکی از مهمترین علل خوشبختی در زندگی زناشوئی می‌باشد. زمانی که زوجین در روابط جنسی به ارضاء کامل نرسند، تعادل روحی و روانی آنان مختل خواهد شد. خیلی از افرادی هم که در جلسات مشاوره جنسی و مشاوره روانشناسی شرکت می‌کنند، در نهایت اذعان دارند که مشکل اصلی آن‌ها در زندگی مشترک، نداشتن رابطه جنسی خوب است. پس آنچه که اهمیت دارد این است که عوامل تاثیرگذار بر روابط جنسی و عوامل نارسایی در کنش جنسی یا عدم رضایتمندی جنسی را شناسائی و برطرف نماییم.


پیشنهاد می‌کنیم بخوانید: رابطه جنسی خوب داروی اختلافات زناشویی


عوامل تاثیرگذار بر روابط جنسی

عوامل مختلفی می‌توانند بر روابط جنسی و رضایت جنسی زوجین تاثیرگذار باشند. وضعیت اقتصادی و اجتماعی، شرایط خانوادگی، حالات روحی روانی و … از جمله عوامل تاثیر گذار بر روابط جنسی هستند. مهمترین عوامل تاثیر گذار بر روابط جنسی عبارتند از:

  • داشتن فرزندان پیش دبستانی و خردسال
  • احتمال طلاق و جدایی زوج‌ها
  • سن، افزایش سن و اختلاف سن
  • طول سال‌های تاهل و زندگی مشترک
  • رضایت و خوشبختی از زندگی مشترک
  • سطح سلامتی
  • فعالیت‌های مشترک در زندگی زناشویی
  • تعداد فرزندان خانواده
  • بحث بر سر رابطه جنسی
  • خشونت
  • داد و ستد جنسی
  • شادکامی

مشاوره تلفنی,شماره مشاوره تلفنی,مشاوره روانشناسی تلفنی,شماره مشاوره خانواده تلفنی,شماره مشاوره تحصیلی تلفنی

عوامل تاثیرگذار بر روابط جنسی – شرایط خانواده

در مورد شرایط خانواده عوامل مختلفی بر داشتن یک رابطه جنسی خوب تاثیرگذار است. در گذشته بسیاری از زوج‌ها مجبور بودند در سال‌هی اولیه زندگی مشترک، در خانه پدر و مادر زندگی کنند. این موضوع داشتن رابطه جنسی مناسب را بسیار محدود می‌کرد. اما در حال حاضر بیشتر زوج‌های جوان از ابتدا در خانه مستقل زندگی می‌کنند. با این حال تحت این شرایط هم ممکن است برخی عوامل مانع از داشتن یک رابطه جنسی خوب شوند. تجربه مشاوران در جلسات مشاوره جنسی نشان می‌دهد که عوامل تاثیرگذار بر روابط جنسی در خصوص شرایط خانواده عبارتند از:

  • داشتن فرزندان پیش دبستانی: پدرانی که صاحب فرزند کودکستانی می باشند، از رابطه جنسی کمتری برخوردارند. در مردان معمولا بیش از زنان این احتمال وجود دارد که به فرزندان خردسال خود به عنوان یک مانع و مخل زندگی جنسی نگریسته شود، بنابراین مردان در این شرایط کمتر آغازگر رابطه ی جنسی می شوند.
  • تعداد فرزندان: به احتمال زیاد فرزند بیشتر نشانگر رابطه ی جنسی بیشتر باشد. زیرا حضور فرزندان می تواند نمایانگر ثبات در ازدواج باشد.
  • احتمال جدایی و متارکه: زوجینی که قصد جدایی از یکدیگر را دارند، رابطه ی جنسی کمتری با یکدیگر خواهند داشت. زوجینی که به سمت طلاق پیش می روند اغلب سعی می کنند از صمیمیت میان خود بکاهند.

مشاوره تلفنی,شماره مشاوره تلفنی,مشاوره روانشناسی تلفنی,شماره مشاوره خانواده تلفنی,شماره مشاوره تحصیلی تلفنی

عوامل تاثیرگذار بر روابط جنسی – شرایط زمانی و سنی

شرایط زمانی و سنی هم از مهمترین عوامل تاثیرگذار بر روابط جنسی زن و شوهر هستند. با بالا رفتن سن و مدت زندگی مشترک، عوامل متعددی چون شرایط جسمی و مقتضیات سنی باعث می‌شود که روابط جنسی تحت تاثیر قرار بگیرند. در این خصوص زن و شوهر باید، تدابیر مناسبی برای تقویت و استحکام روابط زناشویی و روابط جنسی اتخاذ نمایند:

  • سن زن و شوهر: هر قدر سن بالاتر رود احتمال کاهش روابط جنسی افزایش می‌یابد. اما در آن روی سکه وقتی رابطه جنسی در زوجین مسن روی می‌دهد، عموما رضایت‌بخش‌تر و از کیفیت بالاتری برخوردار است. و عشق و محبت در آن پررنگ‌تر است. رابطه جنسی در این سن باید به خوبی مدیریت شود تا گرمی و شور زندگی مشترک کاسته نشود.
  • طول سالهای تاهل و زندگی مشترک: گزارش مراکز مشاوره خانواده نشان می‌دهد مردانی که از تاریخ ازدواجشان خیلی گذشته، رابطه جنسی کمتری را گزارش می‌کنند. اما مدت ازدواج عامل پیش بینی کننده مهمی برای زنان بشمار نمی‌آید. البته تعداد روابط جنسی در مردان معمولاً نسبی است. با توجه به این گزارش‌ها می‌توان گفت که تداوم رابطه جنسی، خصوصاً از نظر مردها یکی از مهمترین عوامل تاثیرگذار بر روابط جنسی است که باید مورد توجه ویژه‌ی زنان قرار گیرد.

مشاوره تلفنی,شماره مشاوره تلفنی,مشاوره روانشناسی تلفنی,شماره مشاوره خانواده تلفنی,شماره مشاوره تحصیلی تلفنی

عوامل تاثیرگذار بر روابط جنسی – میزان رضایت از زندگی مشترک

داشتن رابطه جنسی خوب یکی از عوامل تحکیم کننده‌ی زندگی مشترک است. در واقع در حین رابطه جنسی است که مردان می‌توانند عشق خود را به همسر ابراز کنند. و عشق آن‌ها به همسرشان تقویت شود. شما می‌توانید برای فهم بهتر این موضوع مقاله ضرورت توجه به رابطه جنسی در بهبود پیوند زناشویی را مطالعخ کنید. لذا رضایت از زندگی و رضایت از رابطه جنسی یک ارتباط دو طرفه است که باید مورد توجه زوج‌ها قرار گیرد. بنابراین می‌توان در این خصوص، عوامل تاثیرگذار بر روابط جنسی را چنین برشمرد:

  • رضایت و خوشبختی: جای شگفتی نیست که هر چه قدر زوجین شادتر باشند و احساس خوشبختی بیشتری کنند، تمایل بیشتری به برقراری رابطه جنسی از خود نشان خواهند داد. زمانی که شما دلباخته کسی باشید و از شغل و زندگی خوبی نیز برخوردار باشید، رابطه جنسی بهتری خواهید داشت.
  • شادکامی: شادکامی کلی زناشویی با رضایت‌مندی جنسی رابطه دارد. زوج‌های شادکام نسبت به زن و شوهرهای ناشاد از زندگی جنسی خود خشنودترند. زوجهای شادکام نسبت به زوج‌های ناشاد ارتباط جنسی بیشتری دارند. نتایج محققان روانشناسی حاکی از آن است که صمیمیت جنسی در ازدواج، با صمیمیت عاطفی رابطه دارد. اما، علت این همبستگی‌ها روشن نیست. شاید رضایتمندی جنسی به این خاطر منجر به یک ازدواج شادتر می‌گردد که بر پاداشهای مرتبط با زوجها می‌افزاید. این احتمال نیز وجود دارد که در یک ازدواج خوب، به ویژه ازدواجی که در آن ارتباط و تبادل نظر خوبی به چشم می‌خورد، آگاهی از این نکته که برای هر کدام از طرفین چه چیزی از لحاظ جنسی لذت بخش است، آسانتر می‌باشد.

مشاوره تلفنی,شماره مشاوره تلفنی,مشاوره روانشناسی تلفنی,شماره مشاوره خانواده تلفنی,شماره مشاوره تحصیلی تلفنی

عوامل تاثیرگذار بر روابط جنسی – سطح سلامت جسمی و روانی

از دیگر عوامل تاثیرگذار بر روابط جنسی سطح سلامت جسم و روان زن و شوهر است. اگر زن یا شوهر یا هردو به لحاظ جسمی یا روانی مشکل داشته باشند، با مشکلات عدیده‌ای در برقراری روابط جنسی خواهند داشت.

  • سطح سلامتی: کاهش سطح سلامتی معمولا موجب کاهش روابط جنسی در مردان می‌شود. اما در زنان این چنین نیست. چرا که زنان مسن برقراری رابطه جنسی را حتی در وضع ناخوشی و کسالت یک وظیفه و تکلیف  می‌دانند. زنان بیمار و ناخوش برای برقراری رابطه جنسی مشکل خاصی نخواهند داشت. اما مردان قادر به پنهان کردن بیماری و تاثیرات مشهود آن طی برقراری روابط جنسی نخواهند بود. چرا که مردان برای برقراری رابطه جنسی ناچار به صرف انرژی و نیروی فیزیکی بیشتری می‌باشند. اختلال نعوظ، استرس، خستگی و بیماریهای قلبی – عروقی دلایل اصلی امتناع مردان از رابطه جنسی می‌باشد.
  • خشونت: یکی دیگر از یافته‌های غیرمنتظره در زمینه روابط زناشویی، رابطه‌ی میان خشونت و فعالیت‌های جنسی بیشتر در زنان است. برخی پژوهشگران آن را به این واقعیت استناد می‌کنند که برخی از زوجین از فعالیت‌های جنسی به عنوان یک ابزار آشتی مجدد پس از نزاع و بگو مگوها استفاده می‌کنند. برخی هم معتقدند که برخی زوجین در بیان عشق و یا خشم بیشتر فیزیکی عمل می‌کنند. رابطه‌ی همبستری و خشونت تنها در زنان وجود دارد و این اشاره دارد به اینکه برخی مردان از جماع به عنوان شکلی از کنترل و سلطه‌گری استفاده می‌کنند. پیوند این چرخه (نزاع – رنجش – رابطه جنسی- آشتی) یک رابطه غیرسالم برای مرد و زن محسوب می‌گردد. یعنی این‌که ممکن است زوجی رابطه جنسی فراوانی با یکدیگر داشته باشند، اما کلیت رابطه از یک مشکل جدی رنج ببرد. (بدون رابطه جنسی زندگی دو طرف نیز وجود نخواهد داشت). علت دیگر آن می‌تواند اغواگر بودن خشونت باشد. اوج گرفتن آدرنالین (هورمونی که منجر به افزایش فعالیت در بدن می‌شود) باعث افزایش میل جنسی می‌گردد. بنابراین پس از مشاجره با افزایش آدرنالین میل جنسی نیز افزایش می‌یابد.

مشاوره تلفنی,شماره مشاوره تلفنی,مشاوره روانشناسی تلفنی,شماره مشاوره خانواده تلفنی,شماره مشاوره تحصیلی تلفنی

عوامل تاثیرگذار بر روابط جنسی – نوع نگاه به مسائل جنسی

یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار بر روابط جنسی که یک زوج هم قبل از ازدواج و هم بعد از ازدواج باید در نظر بگیرند، نوع نگاه زن و مرد به مسائل جنسی است. در بسیاری از جلسات مشاوره ازدواج مشاهده می‌شود که دیدگاه زن و مرد نسبت به مسائل جنسی تبیین نشده است. و بعد از مطرح شدن این مسائل، برخی ترجیح به عدم ازدواج و قطع رابطه و نامزدی نموده‌اند.

  • بحث بر سر رابطه جنسی: زوجینی که رابطه جنسی چندانی با یکدیگر ندارند و در مورد آن نیز خیلی کم و بندرت بحث و گفتگو می‌کنند، در زندگی مشترک و خصوصاً در روابط جنسی به مشکل می‌خورند. پژوهشگران معتقدند که این دسته از زوجین اینگونه پرورش یافته و خو گرفته‌اند که رابطه جنسی اندکی داشته و از مطرح کردن آن نیز بی‌نیاز باشند. هر قدر زوجین رابطه جنسی بیشتری با یکدیگر داشته باشند، بیشتر هم درباره آن بحث می‌کنند. یکی از نشانه‌های هشدار دهنده در یک رابطه نابرابر و نامتعادل فقدان اختلافات و ناسازگاری‌هاست. زوجینی که درباره هیچ چیز بحث نمی‌کنند، زوجینی هستند که با یکدیگر گفتگو نمی‌کنند و در واقع خودشان را سانسور می‌کنند.
  • داد و ستد جنسی: برخی زنان از رابطه جنسی به منزله یک خدمت قابل معامله، اقدام به بهره‌برداری می‌کنند. یعنی در قبال برقراری رابطه جنسی، همواره چیزی از شوهران خود مطالبه می‌کنند. در چنین روابطی، یا رابطه جنسی وجود ندارد یا تعداد بسیار زیاد است. حتی اگر رابطه جنسی میان چنین زوجینی فراوان باشد، از آنجایی که روابط جنسی بر مبنای عشق و صمیمیت استوار نیست، نمی‌تواند بیانگر رابطه پایدار و باثبات باشد. از سویی به ­تدریج رابطه جنسی قداست خود را از دست داده و احتمال برقراری روابط جنسی خارج از ازدواج در زوجین افزایش می‌یابد. لذا این طرز دیدگاه را می‌توان از مهمترین عوامل تاثیرگذار بر روابط جنسی ، خصوصاً در خانواده‌هایی است که به قصد پول ازدواج می‌کنند.

مشاوره تلفنی,شماره مشاوره تلفنی,مشاوره روانشناسی تلفنی,شماره مشاوره خانواده تلفنی,شماره مشاوره تحصیلی تلفنی

اما سخن آخر

یکی از عوامل تاثیرگذار بر روابط جنسی برای زوج‌هایی که خیلی با هم هماهنگ هستند و معمولاً کارها را با هم انجام می‌دهند، این است که فعالیت‌های مشترک بیشتری با هم داشته باشند.

  • فعالیتهای مشترک: زنان و مردان متاهلی که بیشتر با هم صحبت می‌کنند و کارها را بیشتر با یکدیگر (مشترکاً) انجام می‌دهند، از لحاظ جنسی فعالتر می‌باشند. رابطه جنسی نهایت تجلی و ابراز عشق و صمیمیت است. و بر خلاف سایر فعالیت‌های مشترک تنها میان شما و همسرتان به اشتراک گذارده می‌شود. چنانچه زندگی جنسی افول کرده باشد، بایستی به فعالیت‌های لذت بخش مانند ورزش، رفتن به سینما، باغبانی، انجام وظایف خانه و غیره اقدام گردد. این کار می‌تواند به رابطه جنسی روح تازه‌ای بدمد. راهکار دیگر اینست که دانسته‌های خود را با یکدیگر تقسیم کنند. با این کار نه تنها به معلومات همدیگر افزوده می‌گردد، بلکه فرزندان نیز بواسطه آن چیزهای جدیدی می‌آموزند. افزایش دانش و اعتماد میان زوجین با تقسیم اطلاعات خود با یکدیگر باعث افزایش میل جنسی خواهد شد.

یک پیشنهاد مناسب برای داشتن یک رابطه جنسی خوب

اگر شما نیز در روابط زناشویی خود با با مشکل رو به رو هستید، قبل از این که بخواهید تصمیم اشتباهی بگیرید و یا مسیر اشتباهی را برای داشتن یک رابطه جنسی خوب طی کنید، حتما با یک متخصص در این زمینه مشورت کنید. اگر پیدا کردن مشاور خوب و رفت و آمدهای وقتگیر، اذیتتان می‌کند، یا نیاز فوری به مشاوره دارید، کافی است فقط تلفن خود را بردارید، و بدون نیاز به مراجعه حضوری، و تنها با یک تماس از مشاوران و روانشناسان تهران در زمینه‌های مختلف بهره‌مند شوید.


برای آگاهی از خدمات مشاوره جنسی تلفنی صدای رهیاب اینجا کلیک کنید.

rahyabmoshaver بازدید : 47 یکشنبه 27 آبان 1397 نظرات (0)

نقش مذهب در ازدواج – مشاوره خانواده

 

یک گروه از محققان برای کشف نقش مذهب در ازدواج روزمره یک نمونه از روش­های کمیتی استفاده کردند. بسیاری از شرکت ­کنندگان اظهار داشتند که عقاید مذهبی شان بر کارکرد خانواده­ شان اثر گذاشته و محققان به این نتیجه رسیدند که به نظر می­رسد که مذهب بر ادراکات اهمیت و هدف خانوادهاثر می­گذارد. گرچه ادراکات در خصوص ماهیت به هم پیوسته خانواده و ایمان مذهبی به احتمال زیاد قرن­هاست که مطرح است. اما فقط اخیراً یک دوره خاصی همراه با تحقیقاتی که این دیدگاه را به تفسیر کشف می­کند، پدید آمده است.

انواع نگرش های مذهبی درباره ازدواج

سازه قداست ازدواج در قلمرو تحقیقات در مورد مذهب و ازدواج، نسبتاً جدید است. قداست ممکن است یک سازه عمده و اصلی برای تبیین روابط قبلاً کشف شده بین شاخص­های جهانی گرایش مذهبی و کارکرد خانواده به شمار آید. این امر مطرح شده که تقدیس، می­تواند به دو شکل روی دهد. برحسب تقدیس ازدواج ، شخص می­تواند ازدواجش را از طریق لنز مقدس بنگرد و به موجب آن کیفیت­های مقدس را به ازدواجش نسبت دهد (تقدس غیر خداپرستانه). و یا اشخاص ممکن است ازدواجشان را به صورت ظهور خداوند بنگرد (یعنی تقدس خداپرستانه). مقیاس­های تقدس استنباط شده مستقیماً ادراکات شخص در خصوص یکپارچگی ازدواج و دین­شان را نشان می­دهد.

مشاوره تلفنی,شماره مشاوره تلفنی,مشاوره روانشناسی تلفنی,شماره مشاوره خانواده تلفنی,شماره مشاوره تحصیلی تلفنی

نقش مذهب در ازدواج : ادراکات قداست ازدواج

بررسی این­که آیا زوج­ها ازدواجشان را به صورت امری مقدس می­نگرند یا خیر، باعث می­شود این زمینه را فراهم کند. رابطه بین ادراکات قداست ازدواج و کیفیت زناشویی را با استفاده از نمونه­ای از ۹۷ زوج با کودکان جوان بررسی کردند. این محققان این فرضیه را بررسی کردند که ادراکات بیشتر از قداست ازدواج با رضایت بیشتر، مزایای شخصی بیشتر حاصل ازدواج، کاهش تعارض، استفاده بیشتر از ارتباط انطباقی (همکاری) در طی تعارض و استفاده کمتر از ارتباط غیر انطباقی (پرخاشگری کلامی) در طی تعارض مرتبط خواهد بود.

نتایج تحقیق نقش مذهب در ازدواج

این مطالعه چندین یافته جالب را حاصل کرد. اولاً نتایج نشان می­دهد که به طور مستقیم هم شوهران و هم زنان با این نظریه که ازدواج­شان ظهور خداوند است و اینکه کیفیت­های مقدس و ازدواج­شان را توصیف می­کند، موافق بودند. ثانیاً نتایج همبستگی از اولین فرضیه محققان جانبداری می­کند که در آن گزارشات بالاتر در مورد نسبت دادن کیفیت مقدس به ازدواج و نگریستن خداوند به عنوان بخشی از ازدواج هم در شوهران و هم در زنان و تعارض زناشویی کمتر برای زنان همبستگی داشت. دانشمندان بررسی کردند که چگونه زوج­ها خداوند را به صورت عامل دخیل در ازدواج­شان استنباط می­کنند، توسعه دهند.

بررسی های روانشناسی نقش مذهب در ازدواج

اطلاعات مصاحبه ­ای که از ۳۲ زوج مسیحی، یهودی و مسلمان جمع ­آوری شد، نشان داد که همه به جز یکی از زوجین خداوند را به صورت جزء اصلی و مرتبط با ازدواجشان می­ نگرند. به علاوه خداوند را غالباً به عنوان یک شریک برابر یا برتر در روابط­شان می­ نگرند، گرچه زوج­های گوناگون نقش خداوند را هم به طور مستقیم و هم به طور غیر مستقیم استنباط می­کنند. زوج­ها ممکن است خداوند را به طور غیر مستقیم از طریق عقاید مذهبی و ناظر بر ایمان­شان در ازدواج دخیل بدانند. نویسندگان اظهار می­ کنند که دو مسیر مستقیم وجود دارد یعنی (نقش یا مشارکت بر مبنای بودن) و (نقش و مشارکت بر مبنای عمل و انجام دادن).

نقش مذهب در ازدواج : نقش خدا

خداوند می­ تواند بر مبنای بودن بر ازدواج اثر بگذارد. یعنی مثالی از چگونه زیستن، (بودن منشأ مسئولیت) و (بودن به عنوان یک منبع با ایجاد قدرت و ارشاد). از این مطالعه سه موضوع اصلی پدیدار گشت که نشان می­دهد که چگونه زوج­ ها ازدواج­شان را به خاطر نقش خداوند بهتر استنباط می­کنند.

  • اولاً زوج­ها ازدواج­شان را به صورت پایدارتر می­نگرند و در مواجهه با چالش­ها، تعارضاترا حل می­ کنند.
  • ثانیاً زوج­ها احساس می­ کنند که نقش خداوند با رشد و انگیزش ارتباط دارد.
  • سرانجام زوج­ها گزارش کردند که آن­ها به خاطر وجود و نقش خداوند در ازدواج­شان احساس آرامشو خوشبختی می ­کنند.

جهت استفاده از خدمات مشاوره ازدواج تلفنی صدای رهیاب باید چه کار کنم؟

طلاق,عوامل طلاق,,مشاوره طلاق,دخالت والدین,وابستگی به خانواده

هموطنان عزیز می توانند در ساعات مختلف شبانه روز، حتی در روزهای تعطیل با ما در تماس باشند. جهت تماس با مرکز مشاوره خانواده تلفنی صدای رهیاب تنها کافی است شماره۹۰۹۹۰۷۵۲۲۶ را از سراسر کشور و شماره ۹۰۹۲۳۰۵۶۴۸ از تهران بدون پیش شماره و تنها از طریق تلفن ثابت شماره گیری کنید. و از مشاوره مشاوران مرکز مشاوره خانواده تلفنی صدای رهیاب استفاده نمایید.

rahyabmoshaver بازدید : 26 یکشنبه 27 آبان 1397 نظرات (0)
اعتماد به نفس – مشاوره روانشناسی

اعتماد به نفس ما چطور با افکار نادرست قربانی می شود

افکار سگی، ارزیابی های قضاوت گونه و سرزنش گر درباره خودمان یا دیگران هستند که حس اعتماد به نفس ما را به شدت مخدوش می کند. برای روشن تر شدن معنی افکار سگی در اعتماد به نفس مساله مثالی را خدمت شما عرض می کنم.  همه ما بارها در بسیاری از فیلم ها، شاهد این صحنه بوده ایم که چگونه سگی، پاچه کسی را می گیرد و اجازه نمی دهد که برود.

فرد قربانی، نا امیدانه کمی بالا و پایین می پرد و سعی می کند تا سگ را از خودش جدا کند، اما این کار، فقط یاعث می شود که سگ هر چه سفت تر و محکم تر او را بگیرد. افکار سگی نیز دقیقا همین کار را  با شما انجام می­دهند.  این افکار محکم به ذهنتان چنگ می زنند و ذهن را گرفتار حقارت، اتهام و سرزنش، نا امیدی، اضطراب و استرس و در یک کلام

تخریب شدید اعتماد به نفس شما را در پی دارد.


پیشنهاد می‌کنیم بخوانید: مشاوره گوشه گیری


یاد بگیریم افکار خود را مدیریت کنیم

بخش اول

اگر نفس خود را درست بررسی کنیم واقعیت این است که قضاوت کردن نه تنها نباید مشکل ساز باشند بلکه باید کمک کنند تا نقص های خود را بهبود ببخشید و رشد کنیم و البته برخی قضاوت ها ارزشمندند و از ما حمایت می­کنند. ذهن ما به خاطر نحوه آموزش ما از کودکی به منطق ارسطویی نزدیک تر شده است و عادت دارد تا آنچه را که در اطرافمان تجربه می کنیم، تحت عنوان خوب یا بد یا صفر و یک دسته بندی کند.

بدین معنا که آیا آن ها اثر خوبی بر ما دارند یا اثر بد. این نوع دسته بندی کردن وقایع و اتفاقات، به ما کمک می کند تا  سریع تر تصمیم بگیریم ولی باید همواره در نظر داشته باشیم که یک موضوع را از ابعاد مختلف در نظر بگیریم و بعد تصمیم بگیریم.

بخش دوم

آیا به چیزی باید نزدیک شویم یا از آن اجتناب کنیم. اما این فرایند حیاتی، اغلب در بعضی مواقع به حدی زیاد و افراطی است که باعث می شود ذهنمان، سگ ها را آزاد کند و به جای رسیدن به نتیجه مبتنی بر توانایی ها و شخضیت خود در خود تحلیل گیر می کنیم حال دیگر افکارمان نه تنها کمکی به ما نمیکند بلکه مانند سگی پاچه ما را گرفته است.

سگ ها یکی پس از دیگری بیرون می پرند و به سمت ما یا کسانی که درباره­اشان قضاوت کرده ایم، حمله می کنند و بدین ترتیب آسیب روانی شدیدی را  بر جای می گذارند. خیلی فرق نمی کند که افکار قضاوت گرانه چه کسی را هدف قرار می دهند، زیرا همه آن ها از یک منبع اصلی نشات می گیرندکه آن منبع اعتقاد به باید ها و نباید هایی است که به این موضوع جزم اندیشی یا استبداد باید ها  می­گوییم به طور مثال: ” من باید تمام اطرافیانم را از خودم راضی نگه دارم” و یا این که” من باید در همه کار ها موفق باشم”.

مشاوره تلفنی,شماره مشاوره تلفنی,اعتماد به نفس,مشاوره روانشناسی تلفنی,شماره مشاوره خانواده تلفنی,شماره مشاوره تحصیلی تلفنی

بسیاری از قضاوت ها ما برخاسته از ایده آل نگری ما در باره مسائل هستند که البته این موضوع خوب است ولی اولا باید در کنار واقع نگری باشد و ثانیا خودشناسی و تحلیل لازم را نیاز دارد که ما را به نتیجه برساند. نباید هر چیزی که از ایده آل مورد نظر کمتر باشد و یا از آن فاصله بگیرد، زشت و بد تلقی می شود. برخی افکار سگی از قواعد ما درباره کفایت، سخت کوشی و رفتار شایسته نشات می گیرند و هر کسی این قواعد را نقض کند و یا طبق خواست ما اقدام نکند سزاوار سرزنش ماست.

اهداف بزرگ انتخاب کنیم

شما می توانید شیوه برخورد با افکار سگی را تغییر دهید. بدین منظور، اولین کاری که بایستی انجام دهید، این است که به آن ها توجه کنید. وقتی به افکارتان توجه می کنید، از تب و تاب می افتند و دیگر نمی توانند به شما آسیبی برسانند. نکته دیگری که باید در نظر داشته باشید تاثیر و وجود خداوند متعال به عنوان یک موضوع اثر گذار در زندگی ما می باشد.

سعی کنیم به خداوند اعتماد کنیم و وقایع را درست تحلیل کنیم.

گذاشتن اهداف دسته چندم بجای هدف اصلی انسان یعنی خداوند باعث می شود تا هر اشتباهی سبب افزایش افکار سگی و کاهش اعتماد به نفس ما گردد ولی اگر اهداف را ذیل هدف بزرگتر ببنیم نه تنها این اتفاقات ناگوار منفی نیست بلکه سبب رشد و تعالی ما شده و هر چه جلوتر می رویم ما را به خداوند متعال نزدیک تر می کند.

خدمات کلان مشاوره تلفنی صدای رهیاب در زمینه مشاوره خانواده تلفنی

rahyabmoshaver بازدید : 41 یکشنبه 27 آبان 1397 نظرات (0)
عوامل موثر بر نگرش به ازدواج – مشاوره ازدواج

تأثیر خانواده و والدین بر نگرش به ازدواج

نتایج چندین مطالعه نشان داده است که نگرش­ های کلی والدین در مورد روابط و زندگی خانوادگی بر نگرش به ازدواج فرزندان آن­ها تأثیر می­ گذارد. مهارت­ های رابطه­ ای از قبیل شیوه ­های نزاع و الگوهای ارتباطی از نسلی به نسل بعد منتقل می­ شود.

احتمالا این انتقال دیدگاه ­ها به این شکل صورت می ­گیرد که همانطور که والدین الگوهای رفتاری مثبت و منفی فرزنداشان هستند، بچه­ ها هم از این رفتارها استفاده می ­کنند و انتظارات خود را از ازدواج و روابط خانوادگی گسترش می­ دهند. دیدگاه­ های ارتباطی جوانان تا حدودی توسط پیامدهای اجتماعی و پاداشی که آن­ها از مشاهده روابطی که در اطرافشان می ­بینند و دریافت می ­کنند، شکل می ­گیرد. رابطه والدین با هم یکی از اولین روابطی است که بچه­ ها تقریباً هر روز با آن مواجه می­شوند و می تواند بر نگرش به ازدواج آنها تأثیرگذار باشد.


مطالعه مطلب زیر با موضوع داشتن دیدگاه های متفاوت در ازدواح به شما توصیه می شود.


تأثیر شرایط خانواده ها بر نگرش به ازدواج

جوانانی که در خانواده هاییرشد کرده بودند که والدین آن­ها استرس زیادی با هم دارند یا دائماً با هم درگیری و نزاع دارند اغلب روابط را ناپایدار و تصنعی می­ دانند. اما جوانانی که در خانواده­ هایی بزرگ شده بودند که والدین آن­ها خیلی به اخلاقیات پایبند هستند یاد می­گیرند که روابط نیازمند تعهد و کار زیادی می ­باشد. همچنین تحقیقات مشخص کرده ­اند که جوانانی که احساس می ­کنند والدینشان انتخاب آن­ها را تأیید و تحسین می­ کنند، به احتمال زیاد بیشتر برای ازدواج احساس آمادگی می­ کنند. جوانان بیشتر مدل­ها و نگرش به ازدواج خود را از والدین و پدربزرگ و مادربزرگ­ هایشان می­ گیرند. یافته­ ها بیان کردند که افرادی که ریشه­ های خانوادگی نسبتاً ناسالمی دارند، به احتمال زیاد درک منفی ­تری نسبت به ازدواج دارند.

مشاوره تلفنی,شماره مشاوره تلفنی,مشاوره روانشناسی تلفنی,شماره مشاوره خانواده تلفنی,شماره مشاوره تحصیلی تلفنی

عامل جنسیت در نگرش به ازدواج

در نظر گرفتن تأثیرات بالقوه جنسیت در رشد و حفظ باورها و دیدگاه­ های رابطه­ ای، از اهمیت بالایی برخوردار است. جامعه، ظاهراً انتظارات مختلف و متفاوتی از زمان احساس آمادگی زنان و مردان برای ازدواج دارد. مثلاً مردان جوان در مقایسه با زنان جوان کمتر به ازدواج فکر می­ کنند. جوانان امروز در مقایسه با جوانان گذشته، از ازدواج احساس رضایت و لذت کمتری می ­کنند.

با این وجود با حفظ نقش اقتصادی و سنتی مردان در خانواده، نگرش به ازدواج مردان به این صورت است که از موفقیت در تحصیلات و کار بیشتر احساس رضایت و لذت می­ کنند. مسیر تحصیلی و یا شغلی که انتخاب می­ کنند، اغلب بر رضایت و آمادگی آن­ها برای ازدواج و نگرش به ازدواج آنها مؤثر است. زیرا ازدواج زودهنگام می­ تواند اتمام آموزش­ های مهم را به خطر انداخته و مانع از تجارب شغلی ضروری شود.


خواندن این مطلب با موضوع عوامل مؤثر بر ازدواج موفق را به شما توصیه می کنیم. 


نگرش به ازدواج در مردان

تحقیقات نشان داده­ است که مردان نسبت به زنان از رابطه و ازدواج انتظارات غیرواقع ­بینانه­ تری دارند و وقتی متوجه می­ شوند که باید دیدگاه ­های خود را واقع­ بینانه­ تر کنند، نسبت به تعدیل باورهایشان تمایل چندانی ندارند. توضیحات زیادی در مورد چرایی این امر وجود دارد.

یکی از توضیحاتی که در مورد خوش­بینی غیرواقع ­بینانه مردان وجود دارد، احساس کنترل آن­هاست. کنترل و خوش ­بینی با هم مرتبط هستند. کسانی که در یک موقعیت، خود را کنترل می­ کنند نسبت به نتیجه کار خوش­ بین ­تر هستند. مردان احساس کنترل و اعتماد زیادی دارند که منجر به ایجاد باورها و انتظارات غیرواقع ­بینانه در این زمینه می شود.

تأثیر رسانه بر نگرش به ازدواج

دانشمندان معتقدند که تلوزیون و فیلم­ ها در ایجاد نگرش به ازدواج و باورهای غیر واقعی و ایده آلیستی در مورد ازدواج نقش بسیار زیادی دارند. ژانر برنامه ­هایی که افراد ملاحظه می­ کنند (عاشقانه، کمدی، سریال­ های تلوزیونی) به طرز چشمگیری با باورهای غیرواقع ­بینانه و ایده ­آلیستی آن­ها در مورد ازدواج همراه است. این موضوع در حالی است که روان­شناسان هشدار می­ دهند جوانانی که هم اینک باورهای غیرواقع ­بینانه در مورد ازدواج دارند، به دنبال چنین رسانه ­ها و برنامه­ هایی هستند. این امر شاید بیشتر به این دلیل است که داده ­های تلوزیونی هم باورهایی غیرواقع ­بینانه و ایده ­آلیستی در مورد ازدواج ایجاد می ­کنند و مانع از گسترش دیدگاه­ های صحیح و واقع ­بینانه می­شود.

در صورتی که نیاز به مشاوره ازدواج و یا مشاوره پیش از ازدواج دارید می توانید با مشاوران ما در مرکز مشاوره تلفنی و حضوری رهیاب تماس بگیرید. کافیست از طریق تلفن ثابت با ما تماس بگیرید.

جهت استفاده از خدمات مشاوره ازدواج تلفنی صدای رهیاب باید چه کار کنم؟

نگرش به ازدواج,طلاق,عوامل طلاق,,مشاوره طلاق,دخالت والدین,وابستگی به خانواده

هموطنان عزیز می توانند در ساعات مختلف شبانه روز، حتی در روزهای تعطیل با ما در تماس باشند. جهت تماس با مرکز مشاوره خانواده تلفنی صدای رهیاب تنها کافی است شماره۹۰۹۹۰۷۵۲۲۶ را از سراسر کشور و شماره ۹۰۹۲۳۰۵۶۴۸ از تهران را بدون پیش شماره و تنها از طریق تلفن ثابت شماره گیری کنید. و از مشاوره مشاوران مرکز مشاوره خانواده تلفنی صدای رهیاب استفاده نمایید.

rahyabmoshaver بازدید : 38 شنبه 26 آبان 1397 نظرات (0)
عوامل شخصی موثر بر رضایت زناشویی – مشاوره خانواده

عوامل شخصی فراوانی وجود دارند که  می توانند در کم کردن و از بین بردن رضایت زناشوییدخیل بوده و آن را تشدید نمایند. ادراک های غلط و انتظارهای غیر واقع بینانه ای که به درون ازدواج رسوخ می کنند نمونه های اصلی عوامل شخصی اند . تا زمانی که جامعه به پروردن آرمان های رومانتیک و انتظار های خیالی ادامه دهد و افراد نیز آنها را بپذیرد سرخوردگی زناشویی همچنان ادامه خواهد یافت.

تفکرات و امیدهای مخرب رضایت زناشویی

نمونه ای از برخی امیدهای شایع اشتباه را در این جا مطرح می کنیم که می توان آن ها را دوازده انتظار مخرب در رضایت زناشویی نامید .

  1. عشق ما ( یعنی احساسات عاشقانه و هیجانی ) با گذشت زمان کاهش نخواهد یافت.
  2. همسرم باید بتواند افکار ، احساسات و نیازهای مرا پیش بینی کند.
  3. همسرم هرگز مرا نخواهد رنجاند و یا با خشم در مقابل من قرار نخواهد گرفت.
  4. اگر تو واقعا عاشق من هستی باید همیشه سعی کنی که مرا خوشحال کنی (یعنی هر نیاز و خواسته مرا برآورده کنی).
  5. عشق یعنی که هرگز نسبت به همسرت خشمگین و یا عصبانی نشوی.
  6. عشق یعنی این که بخواهید همیشه با هم باشید.
  7. علایق، اهداف و ارزش های شخصی ما همیشه مانند هم خواهد بود.
  8. همسرم همیشه نسبت به من رک ، صادق و صریح است.
  9. چون ما عاشق هم هستیم پس همسرم همیشه به من احترام خواهد گذارد مرا درک خواهد کرد و با من موافق خواهد بود . بدون اینکه توجه کند من چه رفتاری دارم.
  10. بسیار ناگوار خواهد بود که همسرم مرا شرمنده و تحقیر کند یا از من انتقاد کند.
  11. سطح رابطه جنسی ، علاقه مندی و وفاداری ما به هم هرگز نباید کاهش یابد.
  12. ما باید همیشه در مورد مسائل مهم با یکدیگر توافق داشته باشیم.

مشاوره تلفنی,شماره مشاوره تلفنی,مشاوره روانشناسی تلفنی,شماره مشاوره خانواده تلفنی,شماره مشاوره تحصیلی تلفنی

شیوه حل مشکلات زناشویی

هرکدام از موارد فوق همانند امیدهای اشتباه و اهداف غیر واقع بینانه، فقط زوج ها را به سمت یاس، دلسردی، ناکامی و خشم سوق می دهد و شرایط را برای رضایت زناشویی دشوارتر می کند. بنابراین باید یکی از اهداف درمان زناشویی به زیر سوال بردن، روشن ساختن و به مبارزه طلبیدن این عقاید غیر واقع بینانه و خود ناکام ساز باشد.

در نظر گرفتن تغییرات افراد

یکی از مسائلی که در رضایت زناشویی باید به آن توجه داشت این است که باید پذیرفت که افراد تغییر می کنند. زمانی که مساله ازدواج برای اولین بار مطرح می شود ممکن است علایق و فعالیت های زوج بسیار هماهنگ باشد. با وجود این، علایق همسران خیلی زود در مسیرهای بسیار متفاوتی جریان می یابد و در نتیجه همانطور که افراد تغییر می کنند رابطه نیز تغییر می نماید. هنگامی که همسران علایق فعالیتها و ارزش های همپوش یا مشترک را مشاهده نمی کنند فرایند نمادین کناره گیری را آغاز خواهند کرد.

رضایت زناشویی و فرزندان

در یک حالت کلی دیدگاه ­های مربوط به سازگاری و رضایت زناشویی را می توان به دو بخش تقسیم کرد. اولین دیدگاه به علل درون فردی و تأثیر آن بر فرآیند زناشویی می ­پردازد. نظریه ­پردازان صفت و روان و تحلیل ­گران از عمده ­ترین آن هستند. بدین معنی که ویژگی­ های شخصیتی زوج ­ها در رضایت یا نارضایتی زناشویی تأثیر دارند. دیدگاه دوم به جای موضوع ­های درون فردی به مسایل بین فردی توجه دارد. این دیدگاه در بین روان درمانگران رفتارگرا محبوبیت و جاذبه­ ی بیشتری دارد. بر اساس این دیدگاه مشکل اصلی زوج ­های مسئله ­دار به نارسایی کنش روی آنها بر می ­گردد. بدین صورت که رفتارها به جای پاداش، بیشتر تنبیه به دنبال دارد. چون در حقیقت همسران آشفته در مهارت ­های اجتماعی خود ضعف داشته و در تماس با همه خودکنش و واکنش ­های رفتارهای منفی زیادی نشان می ­دهند.


خواندن این مطلب درباره اصول زندگی زناشویی کارآمد به شما توصیه می شود.


رضایت زناشویی و فرزندآوری

مشکلات بارداری و زایمان در رابطه ­ی با نقش ازدواج ، دوره ­ی بارداری و بعد از آن یعنی تولد نوزاد، تأثیراتی در راه و روش زندگی زناشویی بر جای می گذارد که نمی­تواند همیشه مطلوب و مثبت باشد. مَستر و جانسون در بررسی­ های خود به این نتیجه رسیدند که شوهران جوانی که در اوایل زناشویی و قبل از تولد فرزند سرشار از لذت روابط زندگی زناشویی بودند و نقش­های اجتماعی و خانوادگی خود را به نحو احسن انجام می­داده­ اند احتمالاً در اثر بارداری همسر این روابط تا حدی قطع شده و به علت عدم آمادگی جسمی و روحی همه به خصوص در ماه ­های آخر بارداری تغییر روش داده و لذت زندگی مشترک زناشویی را خارج از خانه و همسر خود جستجو می ­کنند.

به طور کلی قطع روابط زناشویی در ماه­ های آخر بارداری امکان بروز تضاد را در راه و روش زندگی در بردارد. توجه به این مطلب و آمادگی خود برای این شرایط می تواند به جلب رضایت زناشویی کمک شایان توجهی کند.

بسیاری از والدین معتقدند داشتن فرزند باعث نزدیکی زن و شوهر به یکدیگر می ­شود. برخی از زوج ها به این امید بچه ­دار می­ شوند که این کار رابطه آنها را تقویت کند. نتیجه پژوهش ­ها حاکی از آن است که این امید یک فکر نا به جا و واهی است. در سال ­هایی که فرزندان در خانه هستند ممکن است رضایت زناشویی کاهش یابد. بسیاری از زوج ­های جوان با از راه رسیدن فرزندان تغییرات منفی را از لحاظ عزت نفس ارتباط و تعارض تجربه می­ کنند نه تغییرات مثبت را. به همین دلیل نیاز است که به مشاوره پیش از ازدواج توجه ویژه ای شود.


خواندن این مطلب با موضوع مشاوره پیش از ازدواج به شما توصیه می شود.


بررسی رضایت زناشویی در صورت تولد فرزندان

والدین نوجوانان احتمالاً دوره­ی والدینی خود را بسیار تنش ­زا می ­یابند. بااین حال تولد فرزندان به ازدواج صدمه نمی ­زند. بسیاری از زن و شوهرهایی که پس از تولد فرزندان در خطر تباهی زناشویی قرار دارند آنهایی هستند که سازگاری زناشویی شان قبل از تولد فرزند نیز در نازلترین درجه بوده است. تعداد فرزندان در خشنودی و رضایت از زندگی زناشویی موثر است و مادرانی که از یک تا سه فرزند دارند از زندگی زناشویی احساس خرسندی بیشتری می­ کنند.


خواندن این مطلب با موضوع اختلال شخصیت نارسیستیک و اثر آن بر ازدواج به شما توصیه می شود.


تولد فرزندان به طور مشخص روی ازدواج تأثیر می گذارد و برای برخی زوج­ ها تهدید کاهش توجه فی ما بین و یا رو به رو شدن با مسئولیت جدید به قدری زیاد است که بچه ­دار شدن را تا حدودی به تعویق می اندازند. خصوصیات خودگرایی در این افراد بیشتر است و به همین دلیل بیشتر شدن توجه همسر به فرزند به نوعی ممکن است حس حسادت آنها را تحریک کند. این افراد حس از خودگذشتگی کمتری دارند. در ضمن این افراد زمانی که تازه بچه­ دار شده ­اند احتمالاً از ازدواجشان بیشتر ناراضی هستند. رضایت زناشویی در ۷۵% از ازدواج ­ها بعد از تولد اولین کودک کاهش می ­یابد. زیرا با تولد کودک توجه عرضه شده توسط زن و همسر خود، به کودک تازه وارد معطوف می شود.


برای آگاهی از خدمات مشاوره زناشویی تلفنی صدای رهیاب اینجا کلیک کنید.


جهت استفاده از خدمات مشاوره زناشویی تلفنی صدای رهیاب باید چه کار کنم؟

طلاق,عوامل طلاق,,مشاوره طلاق,دخالت والدین,وابستگی به خانواده

هموطنان عزیز می توانند در ساعات مختلف شبانه روز، حتی در روزهای تعطیل با ما در تماس باشند. جهت تماس با مرکز مشاوره خانواده تلفنی صدای رهیاب تنها کافی است شماره۹۰۹۹۰۷۵۲۲۶ را از سراسر کشور و شماره ۹۰۹۲۳۰۵۶۴۸ از تهران بدون پیش شماره و تنها از طریق تلفن ثابت شماره گیری کنید. و از مشاوره مشاوران مرکز مشاوره خانواده تلفنی صدای رهیاب استفاده نمایید.


خدمات کلان مشاوره تلفنی صدای رهیاب در زمینه مشاوره خانواده تلفنی

rahyabmoshaver بازدید : 34 شنبه 26 آبان 1397 نظرات (0)
عمل جنسی چگونه به روابط زناشویی کمک می‌کند؟

منظور از عمل جنسی چیست؟

بسیاری از زوج‌ها مهارت و هنر استفاده از اعمال جنسی را ندارند. و همین موضوع باعث می‌شود تا آن‌ها در روابط جنسی و زناشویی با مشکل مواجه شوند. عمل جنسی یعنی هر عملی که جذابیت و برانگیختگی جنسی را افزایش می دهد. عمل جنسی می‌تواند شامل موارد مختلفی باشد:

  • آمیزش جنسی با همسر
  • بوسیدن همسر
  • نوازش کردن دست یا هر جای دیگری از بدن همسر
  • در آغوش گرفتن همسر
  • صحبت کردن در مورد عمل جنسی با همسر

عمل جنسی,رابطه جنسی خوب,روابط جنسی,رابطه جنسی,مشاوره جنسی

انجام فعالیت جنسی یعنی این که زن و شوهر بتوانند این قبیل اعمال جنسی را هر چه بیشتر استفاده کنند. و لزومی ندارد که همه‌ی آن‌ها با هم اتفاق بیفتد. هر چند که یک عمل جنسی ایده‌آل آن عملی است که همه‌ی موارد ذکر شده را شامل شود. با این حال اگر زوج‌ها در رابطه زناشویی بتوانند تعدادی از این اعمال جنسی را نیز به درستی و به خوبی انجام دهند، باز هم تاثیر قابل توجه آن را در افزایش عشق و محبت همسر به خود خواهند دید.


پیشنهاد می‌کنیم بخوانید: رابطه جنسی خوب ، داروی اختلافات زناشویی


برای انجام عمل جنسی به چه نکاتی باید توجه شود؟

در آغاز عمل جنسی مهم است که به جذابیت عاطفی و هیجانی خود و همسرتان توجه کنید. در حین انجام عمل جنسی مهم است که برای همسرتان از نظر جسمی و جنسی، رویائی و عاشقانه به نظر برسید. به او توجه کنید و او را از انجام عمل جنسی بازندارید. از احساسی که دارید، لذت ببرید. به یاد داشته باشید در انجام عمل جنسی مجبور نیستید طبق همه افکار، تمایلات و تجربه‌هایتان عمل نمایید. شما می‌توانید به راحتی از احساساتتان لذت ببریدو به آرامی، مطابق با تمایلاتتان عمل کنید.

مشاوره تلفنی,شماره مشاوره تلفنی,مشاوره روانشناسی تلفنی,شماره مشاوره خانواده تلفنی,شماره مشاوره تحصیلی تلفنی

تمرین پیشنهادی برای شروع عمل جنسی

فرض کنید دستان همسرتان در دست شماست و توجه کنید که چه احساسی از این عمل دارید (در حالی که او هم به احساسش توجه می‌کند). این کار، احتمالا لذت بخش است و فعلا همین کافی می‌باشد. همچنین می توانید گردن، بازو، ران یا پاهای همسرتان را به همین طریق لمس کنید. از این احساسات لذت ببرید. اجازه بدهید این احساسات، جریان پیدا کنند و جلوی روند آن‌ها را نگیرید. ممکن است در این مرحله توقف کنید و همدیگر را ببوسید یا لمس کنید. البته می‌توانید یک رابطه آمیزشی هم داشته باشید. اگر این کار را انجام دادید به آهستگی عمل کنید. توجهتان را بر آن متمرکز کرده، از احساسات آن لحظه لذت ببرید و توجه کنید که چطور همسرتان هم از آن لذت می‌برد.

چون در عمل جنسی توجه کردن به لذتی که همسرتان از این رابطه می‌برد فاکتور بسیار مهمی است. به هنگام عمل جنسی توجه نمایید که همسرتان چقدر شما را از نظر جنسی جذاب می‌داند. این احساسات را می‌توانید از روی میزان نوازش، عشق ورزی و بوسه‌های وی متوجه شوید. از صحبت کردن در مورد میزان علایقتان در این زمینه، اجتناب نکنید. برای داشتن عمل جنسی ایده‌آل همیشه به تمایلات طرف مقابل احترام بگذارید.

اهمیت تمرین عمل جنسی در بهبود روابط زناشویی

بعضی از زوجین در زمینه فعالیت جنسی، خوب عمل می‌کنند. آن‌ها با یکدیگر هماهنگ هستند. و در عمل جنسی نسبتا پذیرا و خلاق بوده و می‌توانند همزمان نسبت به تجربیات خود و همسرشان توجه و آگاهی داشته باشند. اما مسئله عمل جنسی را شاید بتوان یک هنر دانست. هنری که با هر بار تمرین کردن می‌توان بهتر در آن پیش رفت و حرفه‌ای‌تر شد. بعضی افراد به صورت بالقوه، در انجام آن با استعداد و خلاق نیستند. یا خیلی پذیرا نبوده و نسبت به همسرشان توجه و آگاهی ندارند. یادگیری مهارت‌های عمل جنسی برای این افراد بسیار ضروری است. تا از این طریق بتوانند رابطه زناشویی را بهبود بخشند.

مشاوره تلفنی,شماره مشاوره تلفنی,مشاوره روانشناسی تلفنی,شماره مشاوره خانواده تلفنی,شماره مشاوره تحصیلی تلفنی


پیشنهاد می‌کنیم بخوانید: تاثیر روابط زناشویی بر زندگی مشترک


در بسیاری از فرهنگ‌ها و از جمله فرهنگ خودمان، صحبت در مورد مسئله جنسی امری دشوار است. حتی در جلسات مشاوره جنسی و مشاوره زناشویی هم مسائل جنسی به درستی مطرح نمی‌شوند. متاسفانه عادت‌های بد به آسانی ایجاد می‌شوند. و سخت هم از بین می‌روند. با این که برای داشتن عمل جنسی بهتر، مجبور به تمرین کردن و و گرفتن بازخورد هستید، اما میزان آگاهی و دانش در خصوص عمل جنسی محدود است. خوشبختانه مراکز مشاوره خانواده و مشاوره روانشناسی می‌توانند به لذت بردن زوجین از روابطشان کمک شایانی بکنند. بهترین راه حل، بازخورد گرفتن از همدیگر است. پس صحبت در مورد مسائل جنسی را از امروز شروع کنید.

یک پیشنهاد مناسب برای داشتن یک رابطه جنسی خوب

اگر در داشتن رابطه جنسی و روابط زناشویی با همسرتان مشکل دارید. و نمی‌توانید به خوبی از روابط زناشویی لذت ببرید، بهتر از قبل از اینکه راه‌های نادرست را امتحان کنید، از یک مشاور جنسی کمک بگیرید. اگر پیدا کردن مشاور خوب و رفت و آمدهای وقتگیر، اذیتتان می‌کند، یا نیاز فوری به مشاوره دارید، کافی است فقط تلفن خود را بردارید، و بدون نیاز به مراجعه حضوری، وتنها با یک تماس از مشاوران و روانشناسان تهران در زمینه‌های مختلف بهره‌مند شوید.


برای آگاهی از خدمات مشاوره جنسی تلفنی صدای رهیاب اینجا کلیک کنید.


جهت استفاده از خدمات مشاوره زناشویی تلفنی صدای رهیاب باید چه کار کنم؟

عمل جنسی,رابطه جنسی خوب,روابط جنسی,رابطه جنسی,مشاوره جنسی

هموطنان عزیز می توانند در ساعات مختلف شبانه روز، حتی در روزهای تعطیل با ما در تماس باشند. جهت تماس با مرکز مشاوره خانواده تلفنی صدای رهیاب تنها کافی است (شماره ۹۰۹۹۰۷۵۲۲۶ برای سراسر کشور) و (شماره ۹۰۹۲۳۰۵۶۴۸ برای استان تهران) را بدون پیش شماره و تنها از طریق تلفن ثابت شماره گیری کنید. و از مشاوره مشاوران زبده مرکز مشاوره زناشوییتلفنی صدای رهیاب استفاده نمایید.

rahyabmoshaver بازدید : 40 جمعه 25 آبان 1397 نظرات (0)
مشاوره افسردگی تلفنی

مرکز مشاوره تلفنی صدای رهیاب در نظر دارد، با معرفی مطالب مفید و کاربردی در زمینه‌های مشاوره افسردگی تلفنی ، مشاوره جنسی تلفنی ، مشاوره زناشویی تلفنی ، مشاوره روانشناسی تلفنی، مشاوره خانواده تلفنی، مشاوره کودک تلفنی ، مشاوره تلفنی نوجوان، مشاوره تحصیلی تلفنی،‌ مشاوره تلفنی ازدواج،‌ مشاوره خیانت و … در راستای اعتلای آگاهی مردم کشور عزیزمان برای حل مشکلات پیش‌روی آنان در زندگی گام بردارد. از این رو با کمک مشاوران و روانشناسان مجرب و حرفه‌ای مرکز مشاوره تلفنی صدای رهیاب،‌ در تلاشیم تا بتوانیم سنگ های پیش پای هم وطنانمان را برداریم. و از طریق ارائه بهترین خدمات مشاوره تلفنی به افزایش کیفیت زندگی ایشان کمک کنیم.

اهمیت افسردگی

به گزارش مهر طبق اعلام مدیرکل دفتر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت در فروردین ۹۶ طبق آمار مشاوران روانشناسی ۱۲٫۵ درصد از جمعیت ۱۵ تا ۶۴ سال ایران دچارافسردگی است. همچنین طبق آمار روانشناسان افسردگی رو به افزایش است و می تواند به یکی از مشکلات روانشناسی مهم کشور تبدیل شود. طبق نظر مشاوران روانشناس، افسردگی می تواند به صورت مقطعی و یا مزمن (تکرار شونده) باشد.

افسردگی مقطعی می تواند در یک مقطع خاص و به دلایلی چون آسیب های روحی ناشی از از دست دادن عزیزان و یا شکست های عشقی و یا کاری و … پدید بیاید. براساس تجربه روانشناسان، افسردگی مزمن می تواند ناشی از سبک زندگی نامناسب، شرایط محیطی نامناسب، عادات غذایی نامناسب و … رخ دهد. با توجه به اهمیت این مشکل روانشناسی، بهتر است. که از نشانه های افسردگی آگاهی پیدا کنیم تا در صورتی که دچار افسردگی شدیم، به مشاوران روانشناس رجوع کنیم و قبل از وخیم شدن وضعیت روانی، آن را درمان کنیم تا بتوانیم زندگی پرنشاط تر و موفق تری داشته باشیم. مشاوره تلفنی صدای رهیاب با کادری مجرب و متخصص ازمشاوران روانشناسی آمادگی ارائه خدمات روانشناسی به هموطنان عزیز است.

مشاوره تلفنی,شماره مشاوره تلفنی,اعتماد به نفس,مشاوره روانشناسی تلفنی,شماره مشاوره خانواده تلفنی,شماره مشاوره تحصیلی تلفنی

افسردگی چه علائم دارد؟

افسردگی نیز مانند بسیاری از بیماری های جسمی و روانی علائم زیادی دارد که آگاهی از آن می تواند در پیشگیری از حاد شدن آن و درمان سریع و به موقع آن مؤثر باشد. به همین دلیلمشاوران روانشناسی توصیه می کنند که از این علائم آگاهی داشته باشیم تا در صورت ابتلا به آن، به مشاوران روانشناس مراجعه کنیم. علائم مهم افسردگی عبارتند از:

تغییرات خواب

تجربه مشاوران روانشناس نشان می دهد که بسیاری از افرادی که دچار افسردگی می شوند، دچار تغییرات در خواب می شوند. این کمبود خواب می تواند به صورت بی خوابی و یا پرخوابی بیش از حد باشد. صبح خیلی زود بیدار شدن از علائم افراد دارای افسردگی حاد است. توصیه مشاوران روانشناس این است که توجه داشته باشید که افرادی که زود از خواب بیدار می شوند لزوماً افسرده نیستند. و به همین دلیل باید به علائم دیگر افسردگی نیز توجه داشته باشیم.

تغییرات اشتها

مطالعات روانشناسی نشان داده است که گاهی اوقات افراد افسرده در قالب مکانیزم مقابله عادت غذایی خود را تغییر می دهند و دچار کم خوری یا پر خوری می شوند.

عدم تمرکز

طبق مطالعات روانشناسی افرادی که دارای افسردگی حاد می شوند، تمرکز خود در دنبال کردن موضوعی کتابی که مطالعه می کنند. روزنامه ای که می خوانند و یا سریالی که نگاه می کنند، از دست می دهند. همچنین تجربه مشاوران روانشناس نشان داده است. که افراد دارای افسردگی حاد در تصمیم گیری ها و حتی بعضاً تصمیم های پیش پا افتاده خود نیز دچار مشکل می شوند.

کم شدن انرژی

براساس مطالعات روانشناسی انجام شده، افراد افسرده احساس خستگی می کنند و به هر میزان که مقدار افسردگی حادتر باشد، احساس خستگی بیشتر می شود. و بعضاً به میزانی می رسد که حتی فرد افسرده به دلیل کمبود انرژی از عهده کارهای روزمره خود نیز بر نمی آید. همچنین طبق تجربه مشاوره های روانشناسی خستگی، تنها خستگی جسمی نیست. و افراد دارای افسردگی در فکر کردن نیز کند می شوند و به سختی مسائل مختلف درک و هضم می کنند.

بی علاقگی

تجربه روانشناسان نشان داده است که افراد دچار افسردگی، ممکن است علاقه به انجام کارهای روزمره را از دست بدهند. و حتی از تجربه های لذت بخش و شادی آور احساس لذت نکنند و علاقه خود را نسبت به کارهای مورد علاقه گذشته از دست بدهند. و بی اشتهایی و کاهش میل جنسی نیز از مواردی از این دست است. طبق گزارش روانشناسان چنانچه بی علاقگی افراد افسرده حاد شود، ممکن است منجر به بی علاقگی کلی نسبت به زندگی و انجام کارهای خطرناک چون خودکشی شود.

کمبود اعتماد به نفس

طبق نظر مشاوران روانشناس، افراد مبتلا به افسردگی مدام به فکر ناکامی ها و شکست های خود هستند. و بیشتر نقاط تاریک زندگی خود را در نظر می گیرند و به همین دلیل احساس درماندگی و ضعف شدید می کنند. براساس گزارش های مشاوران روانشناسی افراد دچار افسردگی مدام جمله هایی مانند «من یک بازنده ام.» و «من هیچ کاری نمی تونم درست انجام بدم.» و «دنیا جای خیلی ترسناکیه.» را در ذهن خود تکرار می کنند.

مشاوره تلفنی,شماره مشاوره تلفنی,اعتماد به نفس,مشاوره روانشناسی تلفنی,شماره مشاوره خانواده تلفنی,شماره مشاوره تحصیلی تلفنی

ناامیدی

تجربه مشاوران روانشناسی نشان داده است که افراد دارای افسردگی احساس می کنند. که هیچ راه حلی برای خروج از مشکلات و وضع موجود وجود ندارد. این حس ناامیدی ناشی از افسردگی بسیار خطرناک است. و می تواند عواقب خطرناکی چون خودکشی داشته باشد و به همین دلیل باید علائم افسردگی را جدی بگیریم.

در چه زمینه هایی می توان از مشاوره تلفنی افسردگی استفاده کرد؟

همان طور که گفتیم افسردگی می تواند به دلایل مختلفی رخ دهد و عوامل گوناگونی در ایجاد افسردگی نقش دارند. برخی از این عوامل عبارتند از:

ضربه روحی

ضربه روحی یا تروما در سنین پایین و کودکی می تواند اثرات درازمدت در واکنش های مغزی داشته باشد. این اثرات می تواند واکنش ها به استرس و ترس را تغییر دهد و در مواقع فشار روحی مشکلات فرد را حادتر کند. افرادی که در کودکی ضربات روحی مثل از دست دادن عزیزان و یا ترس شدید و … را تجربه کرده اند بسیار در معرض افسردگی هستند. به همین دلیل توصیه می شود که افرادی که ضربه روحی خورده اند حتماً به مشاوران روانشناس مراجعه کنند تا از عواقب آن جلوگیری شود.

ژنتیک

به طور معمول برخی از افراد به دلایل ارثی و شرایط اقلیمی استعداد افسردگی دارند. پیشنهاد روانشناسان این است که در صورتی که در نزدیکان سابقه افسردگی وجود دارد حتماً به مشاوران روانشناس مراجعه کنید. و وضعیت خود را بررسی کنید تا بتوانید زندگی آرام تر و شادتری برای خود و اطرافیان ایجاد کنید. توجه داشته باشید که تجربه روانشناسان نشان داده است. که علائمافسردگی در افرادی که استعداد ژنتیکی افسردگی را دارند، در سنین پایین تری ظاهر می شود.

شرایط زندگی

شرایط مختلفی چون موقعیت مالی، شرایط محل زندگی و مشکلات خانوادگی می تواند منجر به افسردگی افراد شود. در این موارد با مراجعه به مشاوران روانشناس می توان با مشاوره هایی چون اصلاح سبک زندگی.، اصلاح خصوصیات رفتاری، تغییر دادگاه به زندگی و … وضعیت موجود را به وضعیت بهتری برای زندگی تبدیل کرد.

عادت های نامناسب غذایی

در بسیاری از مواقع این امکان وجود دارد. که افسردگی ایجاد شده در افراد به دلیل عادت های غذایی نامناسب باشد. در این موارد برای اصلاح عادت های غذایی می توان به برخی مشاوران روانشناس آگاه در این موضوع و یا پزشکان تغذیه و طب سنتی مراجعه کرد. با دریافت برنامه های غذایی مناسب، می توان افسردگی را درمان و یا از ابتلا به آن پیشگیری کرد.

 

چرا مشاوره افسردگی تلفنی را توصیه می کنیم؟

معمولاً هزینه شرکت در جلسات مشاوره روانشناسی یا حتی کارگاه های مشاوره افسردگی بالاست. و بسیاری از افراد توان شرکت در آن ها را ندارند. علاوه بر این بسیاری از افراد افسرده حاضر رفتن به مراکز مشاوره روانشناسی نیستند. همچنین این افراد به دلیل احساس خستگی ، بی علاقگی و کم انرژی بودن کمتر مجاب می شوند. که به مشاوره روانشناس مراجعه کنند. برخی هم ممکن است نداشتن وقت و درگیری های کاری را دستاویزی برای عدم مراجعه به مشاور روانشناسی عنوان کنند.

بهترین جایگزین مشاوره حضوری

اما لازم نیست نگران باشید. مشاوره افسردگی برای همه افراد هم ممکن و هم در دسترس شده است. شما می توانید با استفاده از خدمات مشاوره افسردگی تلفنی مرکز مشاوره تلفنی صدای رهیاب سوالات خود را در زمینه های مختلف روانشناسی و افسردگی به راحتی مطرح کنید. و بدون خجالت و تعارف، به صورت کاملاً مستقیم و جدی مشکلات خود را در زمینه افسردگی با مشاورانمرکز مشاوره روانشناسی تلفنی در میان بگذارید. مزیت دیگر مشاوره افسردگی تلفنی نسبت بهمشاوره افسردگی حضوری این است که شما در هر زمان از شبانه روز و حتی در روزهای تعطیل می توانید، سوالات، مشکلات و دغدغه های خود را با مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی در میان بگذارید. و از راهکارها و مشاوره های مشاوران صدای رهیاب استفاده نمایید.

علاوه براین، هزینه مشاوره افسردگی تلفنی معمولاً کمتر از جلسات مشاوره افسردگی حضوری می شود. در صورتی که شما مدت زمان تماس و سوالات خود را مدیریت کنید، می توانید هزینه مشاوره افسردگی تلفنی را کاهش داده و به صورت هدفمند از خدمات مشاوره افسردگی تلفنیصدای رهیاب به بهترین شکل ممکن استفاده نمایید.

مشاوره تلفنی,شماره مشاوره تلفنی,اعتماد به نفس,مشاوره روانشناسی تلفنی,شماره مشاوره خانواده تلفنی,شماره مشاوره تحصیلی تلفنی

مزیت مرکز مشاوره افسردگی تلفنی صدای رهیاب نسبت به سایر مراکز مشاوره افسردگی تلفنی

مرکز مشاوره افسردگی تلفنی صدای رهیاب در کادر مشاوران خود از مشاوران زبده ای در حوزه مشاوره افسردگی و روانشناسی استفاده می نماید. اغلب مشاوران مرکز مشاوره افسردگی تلفنیصدای رهیاب از فارغ التحصیلان رشته روانشناسی دانشگاه های معتبر تهران هستند. بخشی از گروه مشاوره تلفنی صدای رهیاب را اساتید و مدرسان دانشگاهی یا استادان هیئت علمی رشته روانشناسی تشکیل می دهند. که در حوزه مشاوره روانشناسی و مشاوره افسردگی، متخصص هستند. و شما می توانید با خیال آسوده از مشاوران مجرب مرکز مشاوره تلفنی صدای رهیاب، در زمینه مشاوره افسردگی تلفنی مشورت بگیرید.

مرکز مشاوره تلفنی صدای رهیاب همواره در تلاش بوده است تا هزینه های مکالمه مشاوره تلفنی، پایین باشد. تا هم وطنان عزیز بتوانند با دغدغه کمتری مشکلات خانوادگی و روانشناسی خود را مرتفع سازند. از این رو مرکز مشاوره تلفنی صدای رهیاب به شما این مژده را می دهد که هزینه تماس برای مشاوره تلفنی افسردگی، بسیار پایین تر از سایر مراکز مشاوره تلفنی بوده و به صورت میانگین ۳۰ درصد کمتر از مراکز مشاوره تلفنی دیگر است.

برای استفاده از خدمات مشاوره روانشناسی تلفنی صدای رهیاب باید چه کار کنم؟

اگر می خواهید از خدمات مشاوره روانشناسی تلفنی صدای رهیاب استفاده کنید، کافی است به یک خط ثابت تلفن دسترسی داشته باشید. مشاوران ما در مرکز مشاوره تلفنی صدای رهیاب آماده اند در طول شبانه روز، حتی در روزهای تعطیل پاسخگویی مشکلات و مسائل روانشناسی و افسردگی شما باشند. برای تماس با مرکز مشاوره افسردگی تلفنی صدای رهیاب کافی است شماره۹۰۹۹۰۷۵۲۲۶ را بدون پیش شماره  و فقط از طریق تلفن ثابت بگیرید. و از مشاوره مشاوران زبدهمرکز مشاوره افسردگی تلفنی صدای رهیاب بهره مند شوید. شما می توانید در حوزه های زیر از خدمات مشاوره افسردگی تلفنی مرکز مشاوره تلفنی صدای رهیاب بهره مند شوید.

خدمات مشاوره افسردگی تلفنی صدای رهیاب

  • مشاوره تلفنی افسردگی با موضوع مشاوره کودکان و افسردگی
  • مشاوره تلفنی افسردگی با موضوع مشاوره نوجوان و افسردگی
  • مشاوره تلفنی افسردگی با موضوع مشاوره مردان و افسردگی
  • مشاوره تلفنی افسردگی با موضوع مشاوره زنان و افسردگی
  • مشاوره تلفنی افسردگی با موضوع مشاوره سالخوردگان و افسردگی
  • مشاوره تلفنی افسردگی با موضوع مشاوره ضربات روحی
  • مشاوره تلفنی افسردگی با موضوع مشاوره اصلاح سبک زندگی و افسردگی
  • مشاوره تلفنی افسردگی با موضوع مشاوره اصلاح دیدگاه به زندگی و افسردگی
  • مشاوره تلفنی افسردگی با موضوع مشاوره اصلاح عادت های رفتاری و اخلاقی و افسردگی
  • مشاوره تلفنی افسردگی با موضوع مشاوره نوروفیدبک و بیوفیدبک و افسردگی
  • مشاوره تلفنی افسردگی با موضوع مشاوره ترک اعتیاد و افسردگی
  • مشاوره تلفنی افسردگی با موضوع مشاوره شکست عشقی و افسردگی
  • مشاوره تلفنی افسردگی با موضوع مشاوره از دست دادن عزیزان و افسردگی

مشاوره تلفنی,شماره مشاوره تلفنی,اعتماد به نفس,مشاوره روانشناسی تلفنی,شماره مشاوره خانواده تلفنی,شماره مشاوره تحصیلی تلفنی

خدمات کلان مشاوره تلفنی صدای رهیاب

  1. مشاوره روانشناسی تلفنی
  2. مشاوره خانواده تلفنی
  3. مشاوره تحصیلی تلفنی

خدمات کلان مشاوره تلفنی صدای رهیاب در زمینه مشاوره روانشناسی تلفنی

تعداد صفحات : 7

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 68
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 2
  • آی پی دیروز : 1
  • بازدید امروز : 7
  • باردید دیروز : 2
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 35
  • بازدید ماه : 95
  • بازدید سال : 542
  • بازدید کلی : 6,236